PKO Bank Polski społecznie odpowiedzialny – doceniony za działania

Za odpowiedzialność i kulturę organizacyjną PKO Bank Polski został nagrodzony w drugiej edycji konkursu „Etyczna Firma” organizowanego przez „Puls Biznesu”. To wyróżnienie przyznawane jest przedsiębiorstwom, które kompleksowo i systemowo prowadzą działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości.

– Zrównoważony rozwój to naturalna otwartość na sugestie zmieniającego się rynku, pracowników, partnerów biznesowych i całych społeczności, z uwzględnieniem różnic kulturowych i organizacyjnych. To konkretne działania, np. edukacja, mecenat sztuki, dbałość o środowisko, akcje charytatywne czy doskonalenie produktów ułatwiających codzienne życie. Ale przede wszystkim to odpowiedzialność za te działania. Ona, jak twierdził Churchil, jest ceną wielkości – powiedziała Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej PKO Banku Polskiego.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się około 190 firm. Warunkiem była odpowiedź na 40 pytań ankietowych. Oceną merytoryczną i audytem zajęła się firma consultingowa PwC. Bank doceniono za „działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce i zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu, wyróżniając się na tle innych przedsiębiorstw w Polsce”.

PKO Bank Polski był wielokrotnie doceniany za skuteczność działań CSR-owych. Wyróżniono go również w pierwszej edycji Rankingu Firm Odpowiedzialnych Społecznie „Odpowiadam Polsce”, w którym dziennikarze „Gazety Bankowej” wskazali firmy konsekwentnie prowadzące projekty angażujące pracowników i wspierające wolontariat. Bank został doceniony (w kategorii Zdrowie i Społeczeństwo) za popularyzację idei krwiodawstwa w ramach prowadzonej od 2009 roku Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa. Od samego początku do BAHK przyłączyło się ponad 7,2 tys. osób. Łącznie przekazano potrzebującym ponad 3,2 tysiące litrów krwi.

Wcześniej, Bank otrzymał tytuł Solidnego Pracodawcy Roku za działania w obszarze CSR oraz politykę kadrową – zapewnianie stabilnych warunków zatrudnienia, wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego pracowników. W efekcie, PKO Bank Polski może pochwalić się rzadko spotykanym w Polsce wskaźnikiem retencji – średni staż w pracy w Banku wynosi 15 lat. Zadowolenie z zatrudnienia potwierdzają wyniki badania satysfakcji pracowników, z których wynika, że aż 75 proc. poleciłoby PKO Bank Polski jako miejsce pracy.