PKO Bank Polski wspiera Polskę na targach w Hanowerze

Już w najbliższy poniedziałek w Hanowerze ruszają jedne z największych targów przemysłowych na świecie. Przez pięć dni kilka tysięcy wystawców z całego świata będzie dostarczać zwiedzającym niezapomnianych wrażeń, prezentując najnowsze osiągnięcia z obszaru robotyki czy automatyki. Co roku jedno państwo ma status partnera tego wydarzenia – w tym roku jest to Polska. PKO Bank Polski jest partnerem strategicznym polskiej obecności na targach, której hasło przewodnie to: SMART MEANS POLAND.

– PKO Bank Polski, jako lider polskiego sektora bankowego, wspiera firmy nie tylko odpowiadając na ich codzienne potrzeby w zakresie obsługi bankowej, ale także podążając za nimi wszędzie tam, gdzie tego potrzebują. W takie działania wpisuje się również zaangażowanie Banku na rzecz budowania pozytywnego wizerunku polskiej gospodarki. Rodzime przedsiębiorstwa stają się coraz bardziej innowacyjne i chętnie decydują się na wyjście na rynek globalny, a nasza aktywność podczas targów Hannover Messe 2017 ma za zadanie ułatwić im odnoszenie kolejnych sukcesów na arenie międzynarodowej. – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Wśród wystawców targów w Hanowerze znajdzie się ok. 200 firm z Polski – 10 z nich przedstawi swoje produkty na polskim stoisku narodowym. Wśród nich będą między innymi: światowy producent pojazdów, w tym z napędem elektrycznym – Ursus Bus, twórca drukarek 3D i materiałów do druku służących do zaawansowanego projektowania dla przemysłu – Zortrax, światowy producent autobusów, w tym autobusów elektrycznych – Solaris Bus & Coach, firma projektująca i budująca nowoczesne rozwiązania z zakresu robotyki, automatyki, mechaniki i systemów wizyjnych – TMA Automation. Łącznie stoisko narodowe zajmie ok. 1,2 tys. metrów kwadratowych i znajdzie się w głównej hali kompleksu targów. Z kolei w specjalnej strefie dla start-upów zaprezentują się młode i innowacyjne polskie firmy, wśród których znajdzie się również ZenCard – najmłodsza spółka w grupie kapitałowej Banku.

– Polskie startupy mają coraz więcej okazji do zaprezentowania swoich rewolucyjnych rozwiązań szerokiej publiczności na najważniejszych światowych forach. Obecność na prestiżowych targach, takich jak Hannover Messe, jest dla nas oraz dla pozostałych zaproszonych firm ogromnym wyróżnieniem, a także niesamowitą szansą. Potencjał, jaki drzemie w młodych, innowacyjnych firmach, takich jak ZenCard, mogą dostrzec globalni gracze, co przyczyni się do ekspansji naszej technologii na europejskim rynku – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.

Zgodnie ze strategią na najbliższe lata Bank podąża za swoimi klientami, którzy rozszerzają działalność poza granice Polski. Od grudnia 2015 roku PKO Bank Polski obsługuje klientów korporacyjnych działających na rynku niemieckim poprzez oddział we Frankfurcie nad Menem. Niemcy od lat są kluczowym partnerem handlowym dla polskich przedsiębiorstw. W 2016 roku na niemiecki rynek trafiło ponad 27 proc. polskiego eksportu, a jednocześnie towary z Niemiec stanowiły 28 proc. wszystkich importowanych do Polski. Rosnąca skala wymiany handlowej, a także rosnący poziom bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm na niemieckim rynku były kluczowym argumentem za umiejscowieniem pierwszego oddziału zagranicznego PKO Banku Polskiego właśnie w Niemczech. Nasz oddział ma ambicję być bankiem pierwszego wyboru dla polskich przedsiębiorstw aktywnych na tym rynku.