Po raz czwarty, PKO Bank Polski otrzymał nagrodę „The Best of The Best” w konkursie na najlepszy raport roczny (The Best Annual Report), ogłaszanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Wyróżnienie przyznane zostało za wysoką jakość sprawozdawczości finansowej. Kapituła konkursu doceniła także wartość wizerunkową raportu.
Uznanie zyskała kompletność, spójność oraz jasna i logiczna prezentacja danych. Z uwagi na grupę odbiorców (głównie obecni i przyszli inwestorzy) oraz publikowane treści raport jest istotnym elementem komunikacji korporacyjnej Banku. Bartosz Drabikowski, wiceprezes Zarządu Banku odbierając nagrodę podziękował zespołom przygotowującym sprawozdanie. Podkreślił znaczenie ich pracy a także dostosowywanie sprawozdawczości do przepisów międzynarodowych – z raportów PKO Banku Polskiego korzysta coraz większe grono inwestorów z zagranicy.
W tym roku, PKO Bank Polski wydał także Raport Społeczny za rok 2015, który obok danych finansowych, informacji biznesowych, strategii i kierunków rozwoju prezentuje działania Banku w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Dla podkreślenia transparentności prezentowanych treści w raporcie zawarte są wypowiedzi ekspertów – zarówno pracowników Banku, jak i przedstawicieli współpracujących z nim organizacji. W kwestiach społecznego zaangażowania PKO Banku Polskiego głos zabrali m.in.: Iwona Cichosz, szef zespołu tłumaczy języka migowego, z Projektu Migam, w którym Bank uczestniczy, Agnieszka Morawińska, dyrektor wspieranego przez Bank Muzeum Narodowego w Warszawie, Mariusz Mrozek, rzecznik prasowy Komendanta Stołecznego Policji w sprawie prowadzonych wspólnie z Bankiem działań edukacyjnych dla klientów. Informacje w materiale zostały zaprezentowane w atrakcyjny graficznie sposób, porządkujący i ułatwiający analizę. Nawigacja sprzyja koncentracji na najistotniejszych kwestiach. A logiczna struktura prezentacji wzbogacona o nowoczesne rozwiązania, zachęca do zapoznania się z treścią Raportu.
Pierwszą nagrodę specjalną „The Best of The Best” Bank otrzymał w 2013 roku. Wcześniej, w trzech kolejnych latach zdobywał nagrodę główną w konkursie „The Best Annual Report”. Wersja marketingowa Raportu Rocznego (2012 r.) otrzymała „Srebrną Szpaltę” w konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej, w kategorii wydawnictwo jednorazowe.
Już po raz jedenasty Instytut Rachunkowości i Podatków ogłosił wyniki konkursu „The Best Annual Report”. Jego celem jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów oczekujących wiarygodnych informacji. Adresowany jest do wszystkich spółek przygotowujących skonsolidowane raporty roczne wg MSSF/MSR. Konkurs na stałe wpisał się w kalendarz najważniejszych wydarzeń rynku kapitałowego. Służy środowisku i kształtowaniu dobrych praktyk w sprawozdawczości finansowej spółek publicznych.