PKO BP: 90 tysięcy użytkowników i transakcja IKO co minutę

Aplikację IKO aktywowało już 90 tysięcy użytkowników, którzy płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Dzięki IKO możliwe jest już kupienie najważniejszych produktów codziennego użytku – żywności, paliwa czy też kosmetyków.

Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi w marcu br. aplikację aktywowało już ponad 90 tysięcy użytkowników, którzy dokonali telefonami ponad 200 tysięcy transakcji na łączną kwotę prawie 55 milionów złotych. 10% ogólnej liczby aktywacji stanowią klienci Inteligo, dla których IKO jest dostępne od końca października br.

Użytkownicy IKO najczęściej wypłacają telefonem gotówkę z bankomatów, jednak udział pozostałych typów transakcji zwiększa się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatniego miesiąca tygodniowa liczba transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych wzrosła o ponad 100%, w głównej mierze dzięki promocjom prowadzonym wspólnie z sieciami Shell (litr paliwa do 20 groszy taniej) czy też McDonald`s® (McZestaw Powiększony i kanapka Big Mac® za 20 zł). 7 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych IKO to mężczyźni. 80% spośród wszystkich użytkowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 20-45, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy – najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat. Najwięcej klientów płacących telefonami z aplikacją IKO mieszka w województwach mazowieckim, śląskim i wielkopolskim, tuż za nimi uplasowały się dolnośląskie, łódzkie oraz małopolskie.

Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Płatności mobilne IKO są doceniane nie tylko przez klientów, ale także przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika „Bank” przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych.