PKO BP Bankowy PTE sześć lat z certyfikatem jakości

Na przestrzeni minionych lat system ewoluował, nadążając za nowymi wymaganiami i dostosowując się do zmieniających się realiów, procesów oraz struktur organizacyjnych Towarzystwa. Niezmiennie pozostaje jednak misją Towarzystwa zapewnienie członkom PKO BP Bankowego OFE satysfakcji z wyników zarządzania powierzonymi oszczędnościami oraz ciągłe doskonalenie jakości obsługi.

– Realizując tę misję dążymy do ciągłego doskonalenia procesu inwestowania aktywów Funduszu, przy uwzględnieniu bezpieczeństwa i efektywności inwestycji, optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów, w tym wdrażania nowych technologii, usprawnienia organizacji oraz systematycznego podnoszenia kwalifikacji całego personelu i zwiększenia jego zaangażowania w wykonywaną pracę – mówi Cezary Burzyński, prezes Zarządu PKO BP BANKOWY PTE.

Zgodnie z zapisami normy PN-EN ISO 9001:2009 zgodność systemu z normą musi być nieustannie nadzorowana. Trzyletni cykl nadzoru rozpoczyna się od tzw. audytu odnowienia, po którym następują w okresach rocznych dwa kolejne audyty tzw. I-go i II-go nadzoru. Po trzecim roku od wydania certyfikatu przychodzi czas na kolejny audyt odnowienia.

W okresach pomiędzy audytami zewnętrznymi wykonywane są cyklicznie audyty wewnętrzne, których celem jest identyfikacja potencjalnych możliwości poprawy systemu. Wdrażane są działania zapobiegawcze i korygujące, a ich skuteczność i efektywność jest na bieżąco śledzona, co jest zgodne
z filozofią systemu zarządzania jakością.

W październiku br. miał miejsce w PKO BP BANKOWY PTE kolejny audyt odnowienia. Jego wynik został pozytywnie zaopiniowany przez Komitet Techniczny ds. Certyfikacji Systemów Zarządzania Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A., w efekcie czego Towarzystwu przyznany został ponownie, na najbliższe trzy lata, certyfikat dla systemu zarządzania jakością.

System wdrożono w obszarze kluczowym z punktu widzenia funkcjonowania otwartego funduszu emerytalnego – obszarze zarządzania aktywami. Ponadto zarządzaniu systemowemu podlega szereg procesów pomocniczych takich jak: rozpatrywanie skarg, zarządzanie personelem, szkolenia czy też komunikacja wewnętrzna.

 

/ PKO BP BANKOWY PTE S.A.

Źródło: Bankier.pl