PKO BP chwali się statystykami. Już ponad 2,5 mld transakcji w aplikacji IKO

Od początku istnienia aplikacji mobilnej IKO klienci PKO Banku Polskiego zrobili za jej pomocą już 2,5 mld transakcji – w tym 1 mld tylko w ciągu ostatnich 14 miesięcy.

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem ponad 100 funkcji. Liczba aktywnych aplikacji IKO to już 7,8 mln. Od uruchomienia aplikacji w marcu 2013 roku użytkownicy zalogowali się do niej już ponad 8 mld razy i zrealizowali 2,5 mld transakcji na łączną kwotę 679 mld zł. Te liczby pokazują jak dynamicznie rozwija się aplikacja IKO i jak aktywnie użytkownicy z niej korzystają – co sekundę wykonują 7 płatności mobilnych, a co minutę 326 przelewów.

IKO pomaga w łatwym zarządzaniu finansami i w codziennych sprawach; za pomocą aplikacji użytkownicy m.in. kupują bilety komunikacyjne, opłacają parkowanie i przejazdy autostradami, doładowują telefon, płacą BLIKIEM za zakupy w internecie i zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych.

– Dziękujemy za zaufanie i aktywne korzystanie z IKO. Ponad 2,5 miliarda transakcji, w tym 1 miliard w ciągu ostatnich 14 miesięcy, to imponujące liczby, które są wspólnym sukcesem PKO Banku Polskiego i jego mobilnych klientów. Jednocześnie motywują nas do rozbudowy aplikacji mobilnej największego polskiego banku o kolejne innowacyjne i użyteczne funkcje i usługi bankowe oraz pozabankowe. Nie zwalniamy tempa. Wsłuchujemy i wczytujemy się w opinie użytkowników i rozwijamy aplikację tak, aby jeszcze bardziej ułatwić im codzienne zarządzanie finansami. Dlatego niebawem mogą spodziewać się kolejnych nowości w IKO – mówi Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

W IKO można m.in. sprawdzić saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, przelewu split payment, z BLIKA zbliżeniowego oraz z usługi z zakresu płatności odroczonych „PKO Płacę później”. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego. W aplikacji działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.

Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego ponad 1,1 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Źródło: PKO BP