PKO BP wprowadza mobilną autoryzację do oddziałów

Klienci PKO BP będą od teraz mogli zatwierdzać wybrane operacje zlecane w oddziałach za pomocą mobilnej autoryzacji. Wcześniej podobne rozwiązanie wprowadził mBank.

Mobilna autoryzacja jest już w zasadzie rynkowym standardem. Udostępnia ją większość działających na rynku banków. Za pomocą powiadomień push klient zatwierdza operacje zlecane online, a zgodnie z nowymi przepisami o silnym uwierzytelnianiu, od jutra będzie mógł zatwierdzać także logowanie do e-bankowości.

PKO BP

Zastosowanie mobilnej autoryzacji dla operacji zlecanych w oddziałach to wciąż nowość. Usługę taką udostępnił już wcześniej mBank, a teraz wprowadza ją PKO Bank Polski. Znajdzie ona zastosowanie na razie do wybranych operacji. Klient będzie mógł za jej pomocą zatwierdzić wpłatę gotówki i wypłatę gotówki oraz polecenie przelewu krajowego. Bank informuje, że lista operacji będzie rozszerzana.

PKO BP przekonuje, że mobilna autoryzacja zapewnia klientowi oszczędność czasu, bo nie musi czekać na SMS-a, podawać kodu i podpisywać papierowych dokumentów. Zapewnia, że jest to bezpieczna metoda, bo do powiadomień nie mają dostępu inne osoby i inne aplikacje w telefonie. Dodatkowo wszystkie dyspozycje zatwierdzone za pomocą mobilnej autoryzacji przechowywane są w historii powiadomień.