PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii Efektywne działania well-being i work-life balance, w konkursie „Siła Przyciągania” organizowanym przez Puls Biznesu. Konkurs wyłania najciekawsze i najskuteczniejsze kampanie, inicjatywy i akcje, które powodują, że firma przyciąga i zatrzymuje najbardziej utalentowanych pracowników.
PKO Bank Polski zdobył nagrodę za organizowany od kilku lat program wellbeingowy #FokusNaCiebie. Działania, które firma podejmuje pozwalają zadbać o dobrostan jej pracowników na wielu płaszczyznach i zachować równowagę między zdrowiem psychicznym i fizycznym.
– Pracując nad koncepcją programu wellbeingowego #FokusNaCiebie, od początku projektu stawialiśmy na różnorodność działań i dopasowanie do potrzeb pracowników. Cieszę się, że nam się to udało. Tylko w 2023 roku w spotkaniach z ekspertami na żywo, wzięło udział ponad 8400 osób. Dziś pomagamy naszym pracownikom zadbać o ich dobrostan również poza pracą. W tym celu, uruchomiliśmy platformę wellbeingową, którą w ostatnich 6 miesiącach odwiedziło ponad 6600 osób. To świetna baza do inspiracji dostępna w każdym miejscu i czasie. Oferta jest bardzo szeroka, można skorzystać z Biblioteki zdrowia, rozpocząć kształtowanie nawyków z osobistym trenerem, obejrzeć inspirujące nagrania z ekspertami, czy przeczytać ciekawe artykuły. Z programem chcemy dotrzeć do wszystkich pracowników, dlatego organizujemy m.in. stacjonarne Dni Zdrowia czy konsultacje ze specjalistami w oddziałach sieci sprzedaży. Nasze plany są ambitne i na tym nie poprzestajemy – mówi Katarzyna Motelska, dyrektor Departamentu Kultury Organizacyjnej i Zaangażowania w PKO Banku Polskim.
Wśród ogólnodostępnych propozycji programu wymienić można dedykowaną platformę #FokusNaCiebie. Dzięki niej rozwiązania i wskazówki dostępne są dla każdego w jednym miejscu, zgodnie z jego upodobaniami, oczekiwaniami i możliwościami czasowymi. W ofercie jest także Biblioteka zdrowia, czyli baza filmów podzielona na siedem kategorii: ruch, sen, energia, stres, odpoczynek, dobrostan lidera, dieta. Ponadto pracownicy mogą uczestniczyć w spotkaniach online z inspirującymi ekspertami lub osobistymi trenerami.
Dla sieci sprzedaży bank przygotował aplikację Czujnik zdrowia. To narzędzie, które codziennie ma dla swoich użytkowników interesujące informacje, inspirujące rady wideo oraz oferuje możliwość kontaktu ze specjalistami. Co miesiąc powstaje kilka inspirujących wystąpień – np. w październiku pracownicy mieli możliwość posłuchania Darii Abramowicz, trenerki mentalnej Igi Świątek.
Pracownicy sieci sprzedaży mają także do wyboru kilka pakietów. Zdalny dzień zdrowia to 30-minutowe inspirujące spotkanie z ekspertem, indywidualne konsultacje z dietetykiem/trenerem personalnym. Stacjonarny dzień zdrowia, oferuje inspirujące wystąpienie eksperta, sesje masażu, indywidualne konsultacje z dietetykiem, sprawnościowe testy FMS, sesje obniżające stres w wirtualnej rzeczywistości. Dostępna jest też opcja spotkania z dietetykiem lub fizjoterapeutą w wybranym oddziale. Ekspert przeprowadza indywidualne analizy składu ciała chętnych pracowników i rozmawia o zdrowych nawykach żywieniowych uwzględniając wykonane pomiary, lub przeprowadza test sprawnościowy i pokazuje jak rozluźniać spięte mięśnie karku i szyi.
Wyniki badań eNPS potwierdzają, że program #FokusNaCiebie oraz inne inicjatywy związane ze zdrowiem wpływają na zadowolenie pracowników PKO Banku Polskiego. Przykładowe opinie uczestników badania nie pozostawiają wątpliwości, że ta inicjatywa jest bardzo potrzebna i odpowiada na ich oczekiwania: „Bank troszczy się o zdrowie (fizyczne i mentalne) pracowników w miejscu pracy”, „Liczba zadań w pracy pozwala mi utrzymać równowagę między pracą i życiem prywatnym”, „Benefity oferowane przez bank (m.in. opieka medyczna, benefity, oferta branżowa) są zgodne z moimi potrzebami”.
Źródło: PKO BP