Bank otrzymał nagrodę specjalna za największą innowację w intranetach. Został nagrodzony za wykorzystanie najnowocześniejszych technologii przy prowadzeniu komunikacji wewnętrznej z pracownikami.
Elementem tego wyróżnionego systemu jest multimedialne studio telewizyjne. Zdaniem kapituły konkursu, studio telewizyjne w PKO Banku Polskim jest przykładem umiejętnego wykorzystania najnowocześniejszego rozwiązania technologicznego dla usprawnienia i ujednolicenia komunikacji.
Umożliwia ono przygotowanie własnych materiałów filmowych i wzbogacanie nimi informacji tekstowych umieszczanych w Intranecie. Kierowany do wszystkich pracowników Banku newsletter, stał się narzędziem multimedialnym, do którego chętnie sięgają. Również dzięki najnowszej technologii, ukazujący się dotychczas w formie drukowanej miesięcznik „Nasz Bank” zyskał formę elektroniczną. Większość tekstów wzbogacana jest relacjami filmowymi.
Studio telewizyjne daje także możliwość bezpośredniej transmisji do stacji TVN CNBC. Eksperci Banku mogą w zasadzie w każdej chwili wypowiadać się dla tej stacji i na bieżąco komentować aktualną sytuację ekonomiczną.
– Innowacyjność w bankowości to nie tylko nowoczesne produkty i systemy transakcyjne, ale również umiejętność korzystania z nowych technologii i wykorzystywanie ich w komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. Wszechobecność masowych mediów spowodowała, że multimedia stają się integralną częścią komunikacji. Własne studio TV umożliwiło Bankowi nie tylko dodanie filmów do prowadzonych dotychczas działań, ale również uruchamianie nowych narzędzi komunikacji – mówi Agnieszka Kielichowska, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, która podczas uroczystej Gali odbierała wyróżnienie.
Nie jest tajemnicą, że krótkie spoty wideo bardziej przykuwają uwagę i bardziej zapadają w pamięć niż nawet najlepsze teksty pisane. Najlepiej jednak, gdy obie te formy uzupełniają się. Obecnie materiały filmowe stanowią istotny element wszystkich akcji informacyjnych prowadzonych w ramach komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w Banku, a także w czasie szkoleń pracowników.
Jest to już druga edycja konkursu Internale, który na polskim rynku jest zjawiskiem unikalnym. Jego celem jest budowa pozytywnego wizerunku branży komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz wyznaczanie wysokich standardów etycznych obowiązujących przy tego typu działalności. Nagradzane są zespoły, które realizują najlepsze projekty, wdrażają najnowsze technologie i prowadzą najciekawszy Intranet.
Źródło: PKO Bank Polski