PKO BP otworzył 300 tysięcy nowych ROR-ów

Właśnie mijają 4 miesiące od momentu rozpoczęcia kampanii marketingowej z udziałem Szymona Majewskiego, która przyniosła bankowi ponad 300 tysięcy nowych rachunków i ponad 160 tysięcy nowych klientów.

Jak wynika z prowadzonych badań, konsekwentnie przeprowadzana modernizacja ma również pozytywny wpływ na wizerunek marki. Największym zainteresowaniem Polaków cieszy się rachunek reklamowany w trakcie kampanii jako PKO Konto za Zero. Jest on wybierany przez blisko 60% nowych klientów banku. Z pozytywnym odbiorem spotkały się również rachunki dedykowane najmłodszym klientom PKO Banku Polskiego – decyduje się na nie 24% klientów.

Wart podkreślenia jest fakt, że znacznemu odmłodzeniu uległa również struktura klientów, dla których PKO Bank Polski nie stanowił do tej pory instytucji finansowej pierwszego wyboru.

– Fakt, że modernizacja banku oraz towarzysząca jej kampania reklamowa przynoszą wyniki, jest dowodem na znajomość potrzeb klientów. Popularność nowej oferty produktowej jest odzwierciedleniem tendencji rynkowych – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego. Nasz sukces to również sukces naszych klientów, dla których konsekwentnie się zmieniamy poprawiając jakość obsługi oraz wprowadzając nowe produkty – dodaje.

Wszystkie reklamy PKO Banku Polskiego wyróżniają się na tle kampanii marketingowych konkurencyjnych instytucji z udziałem celebrytów oraz reprezentantów innych sektorów rynku. Z badań przeprowadzonych przez TNS Pentor wynika, że reklamy PKO Konta za Zero zauważyło 90% badanych w bloku 6 reklam różnych branż. Rekordzistą jest reklama Kredytu Hipotecznego, którą zapamiętało blisko 100% badanych osób.

Reklamy z udziałem Szymona Majewskiego mogą pochwalić się również jednym z najwyższych na rynku wskaźników zaangażowania uwagi widzów. Wskaźnik ten liczony w badaniu ATP firmy SMG/KRC znacznie przewyższa przeciętne wyniki w tym zakresie, osiągając poziom porównywalny jedynie z 4 reklamami w całej historii badania prowadzonego od kwietnia 2008 roku.

Kampania PKO Banku Polskiego z udziałem Szymona Majewskiego nie tylko komunikuje wszystkie zalety nowej oferty, ale jest również lubiana przez odbiorców. 85% z nich uważa, że zdecydowanie poprawiła ona wizerunek banku.

– Efekty kampanii z udziałem Szymona Majewskiego przerosły nasze oczekiwania. Jak wskazują nasze własne badania oraz badania prowadzone przez niezależne instytucje, wizerunek Banku w oczach naszych dotychczasowych i potencjalnych klientów konsekwentnie ulega zmianie na lepsze, a nowa oferta cieszy się dużym zainteresowaniem – mówi Tomasz Marszałł, dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego. Kampania wstrzeliła się w upodobania Polaków. Spoty reklamowe osiągają dużą oglądalność, a zdecydowana większość widzów czeka na  jej kolejne odsłony – dodaje.

Źródło: PKO Bank Polski