PKO BP udostępnił przelewy natychmiastowe Express Elixir

PKO Bank Polski rozszerza swoją ofertę o usługę realizacji przelewów natychmiastowych. Przelewy Express Elixir pozwalają na regulowanie płatności w ciągu kilku sekund od zatwierdzenia transakcji i mogą być zlecane przez bankowość elektroniczną iPKO , IKO oraz w placówkach i agencjach banku.

Klienci banku mogą korzystać już z natychmiastowych przelewów Express Elixir obsługiwanych przez KIR. Usługa umożliwia błyskawiczne przelewy pomiędzy bankami, dzięki czemu środki dostępne są w ciągu kilku sekund na wskazanym rachunku. Przelewy natychmiastowe można realizować za pośrednictwem kanałów zdalnych, w oddziałach i agencjach banku.

PKO BP

System Express Elixir realizuje przelewy międzybankowe w czasie rzeczywistym, a klient może zlecać je dowolnie o każdej porze dnia przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Po jego wykonaniu od razu otrzymuje komunikat, że przelew został zrealizowany, a środki w ciągu kilku sekund są już na wskazanym rachunku w innym banku. Takie przelewy można realizować jeśli oba banki – zleceniodawcy i odbiorcy, uczestniczą w systemie Express Elixir i są w tym czasie dostępne.

Nowy typ przelewów jest dostępny od dziś dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. W PKO Banku Polskim można zlecać je za pośrednictwem bankowości elektronicznej iPKO, aplikacji mobilnej IKO, a także w oddziałach lub agencjach banku. Kwota pojedynczego przelewu nie może przekroczyć 3 tys. zł, a limit dzienny 6 tys. Przelewy do Urzędów Skarbowych mają dużo wyższe limity: 50 tys. zł dla pojedynczego przelewu i 250 tys. zł dziennego limitu. Klienci korporacyjni mogą zlecać przelewy natychmiastowe w oddziałach, w przyszłości będą mogli zrobić to przez kanały zdalne. W kolejnych krokach planowane jest uruchomienie tej usługi w serwisie transakcyjnym Inteligo.

System przelewów natychmiastowych Expres Elixir został uruchomiony przez KIR 5 lat temu. W miesiącu rozlicza średnio około 382 tys. przelewów o wartości około 1,39 mld zł. Jak pokazuje badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie KIR blisko 90 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości internetowej uważa, że jest to usługa potrzebna i użyteczna. 98 proc. osób, które z niej skorzystały choć raz ma o niej pozytywne opinie, a 78 proc. z nich zleciło realizację tej usługi kolejny raz. Większość, bo 58 proc. użytkowników e-bankowości, którzy nie mają dostępu do przelewów natychmiastowych chciałoby, aby ich bank oferował tego typu rozwiązanie.

Źródło: PKO BP