PKO BP wprowadza do IKO funkcje dla inwestorów

PKO Bank Polski poinformował o rozszerzeniu możliwości aplikacji IKO. Od teraz użytkownicy programu w wersji na Androida mogą kupować i obsługiwać fundusze inwestycyjne oraz korzystać z usług Biura Maklerskiego.

fot. REUTERS/Kacper Pempel/File Photo

Do tej pory możliwość zarządzania inwestycjami była możliwa jedynie w internetowym systemie transakcyjnym. Teraz opcja taka pojawiła się w aplikacji mobilnej. Użytkownicy mogą zapoznać się z ofertą funduszy inwestycyjnych, mają także dostęp do szczegółów dotyczących poszczególnych funduszy, w tym aktualnych i historycznych notowań. Ponadto mogą kupić fundusz, dopłacić do niego i dokonać zamiany lub sprzedaży.

Nowe funkcje klienci znajdą w zakładce „Moje produkty” -> „Inwestowanie”. Są tam dostępne następujące kategorie: „Fundusze inwestycyjne”, „Biuro Maklerskie” oraz „PPK i PPE”. Na przykład po wybraniu opcji „Fundusze inwestycyjne” i „Kup fundusz” otwiera się lista dostępnych funduszy wraz z ich opisem („Dane produktu”); po wyborze funduszu i dokonaniu niezbędnych formalności użytkownik aplikacji akceptuje, autoryzuje i finalizuje zakup.

Ponadto uczestnicy Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych prowadzonych przez PKO TFI mogą w aplikacji sprawdzić stan swoich środków. Mobilny dostęp do PPK i PPE mają też osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim – wystarczy, że zainstalują aplikację banku i aktywują „IKO bez konta”.

Nowe funkcje są dostępne dla użytkowników aplikacji PKO Banku Polskiego korzystających z urządzeń z systemami operacyjnymi Android. Bank zapowiada, że w najbliższym czasie będą też dostępne dla korzystających z iOS.