PKO BP wprowadza zmiany w bankowości internetowej

Bank wprowadza kolejne zmiany do systemu bankowości internetowej iPKO. Obejmą one m.in. sekcje historii i szczegółów rachunku.

Pod koniec 2017 r. bank ogłosił, że zamierza przekształcić bankowość internetową iPKO w system RWD. Zdecydował się przy tym na ewolucję obecnego systemu, a nie rewolucję, czyli wdrożenie całkiem nowego rozwiązania za jednym podejściem. Od tego czasu modyfikuje więc poszczególne elementy iPKO. Proces zmian ma zakończyć się mniej więcej w połowie tego roku. Wówczas klienci, którzy nie korzystają z aplikacji IKO będą mogli wygodnie obsługiwać swoje konto przez zwykłą przeglądarkę zainstalowaną w smartfonie.

Lcrespi , YAY Foto

Bank zapowiedział, że 18 stycznia wprowadzi kolejne nowości w iPKO. Zmianie ulegnie m.in. sekcja „Historia rachunku”. Nowością będzie czytelniejsza forma prezentacji dat, kolory kwot w historii operacji (uznania na rachunku oznaczone będą na zielono, a obciążenie – na czerwono), pojawią się inicjały odbiorców na kolorowych awatarach (jak w poczcie Gmail) i dodatkowe skróty w kontekstowym menu (ikona 3 kropek).

Modyfikacji zostaną poddane także „Szczegóły rachunku”. Funkcja „Przelew” pojawi się bezpośrednio pod nazwą i numerem rachunku, wprowadzony zostanie skrót ułatwiający skopiowanie numeru konta, możliwość szybkiego włączenia i zarządzania powiadomieniami oraz limitami.

Podobny proces modyfikowania systemu bankowości internetowej zachodzi także w mBanku. RWD to obecnie rynkowy standard, a w wielu bankach systemy respondywne działają już od dawna. Na to rozwiązanie postawiły m.in. Millennium, eurobank, ING, Lion’s Bank, Alior, TMUB czy Raiffeisen. Bankowość internetową w RWD planuje udostępnić także BGŻ BNP Paribas.