PKO BP zaproponuje nowym użytkownikom IKO, by włączyli mobilną autoryzację

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels

PKO BP informuje, że już wkrótce nowi użytkownicy aplikacji IKO będą proszeni o wyrażenie zgody na włączenie mobilnej autoryzacji w trakcie aktywacji programu. Jeśli jej nie wyrażą, aplikacja będzie działać w trybie pasywnym.

Mobilna autoryzacja to rozwiązanie, które stanowi alternatywę dla kodów SMS lub kart zdrapek. W momencie wykonywania określonej operacji w iPKO lub u konsultanta na infolinii, bank przesyła użytkownikowi aplikacji powiadomienie push służące do zatwierdzenia transakcji. Eksperci przekonują, że jest to rozwiązanie bezpieczniejsze od dotychczas stosowanych haseł SMS czy kart zdrapek.

Bank informuje, że już wkrótce będzie pytał o zgodę na włączenie mobilnej autoryzacji każdego klienta aktywującego IKO w swoim telefonie. Jeśli klient nie wyrazi zgody, aplikacja będzie działała w trybie pasywnym. Oznacza to, że klient nie będzie mógł korzystać ze wszystkich jej funkcji.

Natomiast klienci, którzy już korzystają z IKO zostaną wkrótce poproszeni o aktywację autoryzacji mobilnej. Jeśli jednak nie wyrażą zgody, aplikacja nie zostanie zablokowana – będzie działać jak dotychczas. Bank przypomina, że użytkownik może zmienić sposób autoryzacji z mobilnej autoryzacji na kody SMS lub kartę kodów jednorazowych (kartę „zdrapkę”) i odwrotnie w dowolnym momencie w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO.