PKO Leasing rośnie szybciej niż rynek

PKO Leasing awansował na trzecią pozycję wśród firm leasingowych w Polsce. W 2013 roku spółka sfinansowała zakup przedmiotów na łączną kwotę 2541,8 mln zł, co oznacza wzrost wolumenu sprzedaży o 23,6% w porównaniu do 2012 roku. Wzrost ten jest prawie dwukrotnie większy, niż w całym rynku leasingu.


„Ostatnie lata to dla PKO Leasing okres dynamicznego rozwoju. Od 2010 roku zwiększyliśmy wolumen sprzedaży ponad dwukrotnie i awansowaliśmy o sześć pozycji w rankingu Związku Polskiego Leasingu. Miejsce w którym teraz jesteśmy, osiągnęliśmy dzięki zaufaniu Klientów oraz zaangażowaniu pracowników. Zaufanie Klientów i mocna pozycja PKO Leasing, to także zasługa tego, że spółka należy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego – największego banku w Polsce” – komentuje Paweł Pach, Prezes PKO Leasing.


Z danych opublikowanych przez Związek Polskiego Leasingu wynika, że w 2013 roku firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 35,3 mld zł, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu do roku 2012. W tym czasie PKO Leasing sfinansował zakup przedmiotów za 2541,8 mln zł – o 23,6% więcej niż w roku 2012. Spółka zwiększyła także swój udział rynkowy do poziomu 7,2% . Wzrost sprzedaży PKO Leasing jest najwyższy w grupie trzech największych spółek oraz prawie dwukrotnie większy, niż w całym rynku leasingu.

Największy wzrost spółka odnotowała w segmencie pojazdów, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 49,8% do 1459,3 mln zł, w porównaniu do 973,9 mln zł w 2012 roku. Leasing ruchomości wzrósł o ponad 25% do kwoty 2,328,8 mln zł (1850,6 mln zł w 2012 r.), a finansowanie w sektorze nieruchomości wyniosło 213,1 mln zł (wzrost o 3,5%) wobec 205,8 mln zł w 2012 roku.

„Prognozy makroekonomiczne na 2014 r. są dla naszej gospodarki korzystne, co pozytywnie przełoży się na kondycje polskich firm, które powinny zacząć inwestować w nowe maszyny i środki transportu. To także szansa dla leasingu, który jako łatwo dostępny sposób finansowania inwestycji może tu odegrać znaczącą rolę, a firmy leasingowe z całą pewnością będą chciały zagospodarować ten potencjał. W 2014 roku PKO Leasing nie zamierza spocząć na laurach. Udało nam się wejść do pierwszej trójki spółek leasingowych.

Patrząc w perspektywie ostatnich kilku lat to sporo, ale nasze ambicją jest stała obecność PKO Leasing w grupie liderów branży. Będziemy do tego dążyć poszerzając ofertę i zdobywając nowych klientów, przy jednoczesnej dalszej współpracy z przedsiębiorcami, którzy już korzystają z naszych usług”- powiedział Paweł Pach, Prezes PKO Leasing.

W 14-letniej działalności spółce zaufało 33 tys. klientów, którzy podpisali 80 tys. umów na łączną kwotę 13,2 mld zł.