PKO Ubezpieczenia uruchamia uniwersalny, nowoczesny portfel produktów finansowych dla klientów PKO Banku Polskiego. Rozwiązanie TIA posłuży jako platforma do zarządzania pełną gamą produktów ubezpieczeniowych, w tym definiowania produktów, administrowania polisami oraz zarządzania szkodami.
Wdrożenie systemu było możliwe dzięki współpracy pomiędzy TIA Technology i Sygnity S.A, która podpisała umowę z PKO Ubezpieczenia. Sygnity była odpowiedzialna za wdrożenie systemu, w tym dopasowanie rozwiązania do indywidualnych wymagań klienta.
Kluczem jest doświadczenie i zaufanie
Wdrożenie głównego systemu obsługi ubezpieczeń należy do najbardziej złożonych przedsięwzięć i firmy nie podejmują ich z łatwością. Dlatego zaangażowanie, ścisła współpraca oraz doświadczenia i referencje z wcześniejszych wdrożeń danej tehcnologii są bardzo ważne.
PKO Ubezpieczenia współpracowała bezpośrednio zarówno z dedykowanym Engagement Managerem TIA, jak i lokalnie z Markiem Przybyszem, odpowiadającym za operacje TIA Technology w Europie Centralno-Wschodniej, działającym na co dzień w Warszawie. Silne zaangażowanie ze strony producenta oprogramowania oraz ścisła współpraca pomiędzy PKO Ubezpieczenia, partnerem wdrażającym i TIA istotnie przyczyniły się do pomyślnego uruchomienia i realizacji projektu wdrożeniowego. Współpraca lokalna oraz z zespołami centrali poprzez Engagement Managera TIA będą kontynuowane po wdrożeniu.
„Nasza decyzja o wdrożeniu systemu TIA była wynikiem starannej selekcji zarówno wśród lokalnych, jak i międzynarodowych dostawców rozwiązań” wyjaśnia Maciej Kloze, Członek Zarządu, Dyrektor Departamentu IT i Administracji PKO Ubezpieczenia.
„Pomyślne wdrożenie projektu potwierdziło słuszność tej decyzji. Jestem bardzo dumny, że zespół ukończył projekt z zachowaniem ustalonych parametrów: na czas, zgodnie z budżetem i w ustalonym zakresie” – dodaje.
Centralne rozwiązanie TIA umożliwi PKO Ubezpieczenia m.in.:
-
Wspieranie strategii rozwoju PKO Banku Polskiego poprzez rozszerzenie istniejących relacji z klientami banku i osiągnięcie większego udziału w rynku produktów ubezpieczeniowych
-
Skutecznie dostarczenie produktów ubezpieczeniowych zarówno niezależnie, jak i w ścisłej integracji z produktami bankowymi
-
Szybkie dostarczanie nowych produktów ubezpieczeniowych na rynek dzięki dużej elastyczności i wysokiej konfigurowalności produktów w TIA
Szybki czas wprowadzania innowacyjnych produktów na rynek
„Sprostanie zmieniającym się wymaganiom klientów w oparciu o elastyczne produkty jest ważnym czynnikiem konkurencyjnym na dzisiejszym bezwzględnym rynku” – mówi Danuta Gołaszewska, Członek Zarządu odpowiedzialna m.in. za sprzedaż i rozwój produktów. „TIA wspiera nasze strategiczne cele biznesowe w taki sposób, że będziemy w stanie dostarczyć nowe i innowacyjne produkty na rynek szybciej i w ścisłym powiązaniu z architekturą PKO Bank Polski oraz zgodnie z wymogami regulacyjnymi”.
„PKO Ubezpieczenia wykorzystuje nasze rozwiązanie, m.in. w zakresie elastycznego tworzenia produktu w nieograniczonej gamie linii produktowych, przy tym w bardzo krótkim czasie” -mówi Marek Przybysz, odpowiadający za operacje TIA Technology w Europie Centralno-Wschodniej.