Planet Cash i Inpost uruchamiają BankoPaczkomaty

InPost i Planet Cash, przy współpracy z największym na świecie producentem bankomatów – amerykańską korporacją NCR, uruchamia pierwsze na świecie urządzenia pod nazwą BankoPaczkomat. Nowe maszyny będą oferować wszystkie funkcjonalności bankomatu Planet Cash i Paczkomatu® InPost.

– Rozszerzanie funkcjonalności Paczkomatów InPost jest jedną z dróg rozwoju, którą realizujemy w tym roku. Nadal rozbudowujemy naszą sieć o nowe lokalizacje, dzięki czemu staje się ona najwygodniejszą dla Polaków opcją nadania i odbioru przesyłki. Możliwość wypłaty gotówki, sprawdzenie salda rachunku czy zmiana PINu karty – to dla naszych klientów kolejne usługi, jakie mogą oferować Paczkomaty. Będziemy rozbudowywać paletę możliwości – zwłaszcza, że w Paczkomatach można płacić kartą, blikiem lub przelewem online. Coraz więcej usług finansowych, bankowych czy sprzedażowych będzie automatyzowanych – a nasze maszyny są idealną platformą do ich realizacji – podkreślił Rafał Brzoska, prezes InPost.

– Sieć Planet Cash to ponad 3800 urządzeń w całej Polsce. W naszej sieci poza usługami wpłaty i wypłaty gotówki, oferujemy również szereg wartości dodanych (takich jak wpłata i wypłata BLIK, DCC czy obsługa transakcji zbliżeniowych), aby nasi klienci mogli mieć jak najlepszy dostęp do swojej gotówki. Cały czas pracujemy nad rozwojem kolejnych usług dostępnych w naszych urządzeniach. Współpraca z Inpost jest więc dla nas doskonałą okazją, aby poszerzyć wachlarz usług oraz zwiększyć zadowolenie klienta – mówi Piotr Kawczyński, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania siecią bankomatów w IT Card.

– BankoPaczkomat InPost jest dla nas idealnym przykładem innowacyjnego projektu, który z etapu idei i wizji przekształcił się w realne rozwiązanie biznesowe. Nie byłoby to możliwe bez wielu niesamowitych osób z naszych trzech organziacji, które uwierzyły w ten projekt i przez wiele miesięcy z zaangażowaniem wspólnie nad nim pracowały. Stworzenie BankoPaczkomatu i zaoferowanie klientom InPost oraz Planet Cash szerszego spektrum usług na jednym urządzeniu wpisuję się doskonale w globalną strategię NCR – Digital First & Customer First, w której innowacyjne rozwiązania cyfrowe wspierajace doświadczenie klienta są najważniejsze. Jesteśmy dumni z faktu, że razem z firmą InPost i IT Card możemy być częścią tego wyjątkowego projektu. Trzymamy kciuki za dalszy rozwój sieci BankoPaczkomatów – dodał Michał Mierzejewski, NCR Sales Director – Global Accounts CEE.

Paczkomaty® InPost są też najczęściej oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Źródło: InPost