Plany Stowarzyszenia dla Rozwoju Ubezpieczeń Komunikacyjnych i Rynku Motoryzacyjnego „Pro Motor”

Walne Zgromadzenie członków stowarzyszenia uchwaliło Program oraz Roczny plan działalności 2008. – Stawiamy przed sobą ambitne cele, ponieważ w obszarze, na którym się koncentrujemy jest bardzo wiele do zrobienia. Szczególnie w ostatnim roku potrzeba takiej organizacji jak nasza była coraz bardziej widoczna. – mówi Franz Fuchs, Przewodniczący Zarządu PRO Motor.

PRO Motor skupia osoby fizyczne pochodzące z różnym instytucji: towarzystw ubezpieczeniowych, UFG, PZMot, firm rzeczoznawczych, brokerskich, itp. – Chcemy być platformą wymiany informacji i otwartej dyskusji na tematy związane z rynkiem motoryzacyjnym i ubezpieczeniowym. Dlatego cieszymy się, że są wśród nas ludzie z różnymi doświadczeniami i różnorodną wiedzą. Każdy, kto chciałby do nas dołączyć i ma pomysł na to, jak wspierać realizację celów naszego stowarzyszenia jest mile widziany. – deklaruje Franz Fuchs.

Stowarzyszenie podkreśla, że nie chce być postrzegane jako konkurencja dla innych instytucji działających na rynku, ale raczej jako ich uzupełnienie.

– Chcemy współpracować z innymi instytucjami i organizacjami, a nie z nimi konkurować. Udało nam się na przykład podpisać umowę o współpracy z UFG. Zaproponowaliśmy to także innym organizacjom i mamy nadzieję, że podobnie jak my będą one otwarte na współpracę. – dodał Franz Fuchs.

Roczny plan działania PRO MOTOR w 2008 roku

1. W obszarze organizacyjnym

Celem jest tworzenie infrastrukturalnych warunków dla działalności Stowarzyszenia:

nawiązanie kontaktów z odpowiednimi instytucjami krajowymi i zagranicznymi

stworzenie bazy danych o instytucjach zagranicznych zajmujących się problematyką ubezpieczeń motoryzacyjnych

tworzenie bazy danych zagranicznych regulacji prawnych w zakresie rynku motoryzacyjnego

tworzenie statystycznej bazy danych dotyczącej ubezpieczeń motoryzacyjnych

zgłoszenie przedstawicieli PRO Motor do gremiów ekspercko-legislacyjnych (M. Fin. Sejm, Senat, …)

2. W obszarze ekspercko-legislacyjnym

Celem jest systematyczne doskonalenie systemu normatywnego rynku motoryzacyjnego:

przygotowanie raportu o rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (wspólnie z KNF, UFG oraz PZMot)

zorganizowanie międzynarodowego forum ubezpieczeń komunikacyjnych 9-10/ 16-17.05.2008 r. (wspólnie z UFG, PIU, KNF, PZMot, PW).

przygotowanie projektu porozumienia w sprawie bezpośredniej (przyspieszonej) likwidacji szkód komunikacyjnych( wspólnie z PIU oraz RPU).

przygotowanie projektu koniecznych zmian prawa ubezpieczeń komunikacyjnych (wspólnie PZMot)

przygotowanie koniecznych zmian w zasadach rejestracji, obrotu samochodami itd. (wspólnie z Wartą , UFG, PZMot, MSWiA)

przygotowanie koncepcji „Pro Motor Index”

3. W obszarze edukacyjnym

Celem jest budowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego, świadomości ubezpieczeniowej oraz wysokiej jakości usług ubezpieczeniowych:

uruchomienie programu szkoleń specjalistycznych z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych

organizacja ogólnopolskiego konkursu ze znajomości przepisów ruchu drogowego (wspólnie z PZMot oraz KG Policji)

uruchomienie specjalnej kolumny informacyjnej w Dz. U. oraz GU.

utrzymywanie współpracy z mass-mediami

organizacja konkursu na najlepszą pracę dyplomową/doktorską/projekt inżynierski z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (wspólnie z PZMot, MSWiA)

4.W obszarze konsumenckim

Celem jest wzmocnienie pozycji konsumenta na rynku:

uruchomienie punktu doradztwa (pośrednictwa) prawnego dla ofiar wypadków komunikacyjnych, m.in. chroniących ich przed manipulacją ze strony pośredników prawnych

wypracowanie zasad wykorzystania przez ubezpieczycieli z potencjału niezależnych rzeczoznawców samochodowych

organizacja konkursu „Firma przyjazna klientom” (wspólnie z KNF)

organizacja konkursu na najlepsze inicjatywy społeczne i legislacyjne z zakresu ochrony konsumenta usług ubezpieczeniowych