Platini, most tymczasowy, fundamenty i pierwsze elementy naziemne – stadionowy zawrót głowy

Ostatni tydzień obfitował w wydarzenia ważne dla realizacji budowy stadionu. W poniedziałek na terenie budowy wizytę złożył Michael Platini, we wtorek zapadła decyzja lokalizacyjna dla mostu tymczasowego, powstają fundamenty pod koronę stadionu, a do końca tygodnia zostanie postawionych ponad 30 słupów żelbetowy. Maszyny stadionowej nic już nie zatrzyma.

Wizytacja terenu budowy przez Prezydenta UEFA i pozytywna opinia o postępach prac, to legitymizacja realizowanej strategii i  motywacja dla wszystkich osób związanych z inwestycją – zarówno po stronie inwestora jak wykonawcy. Warto zaznaczyć, że M. Platini nie wykluczył możliwości odbycia na wrocławskim stadionie meczów półfinałowych podczas EURFA EURO 2012 TM. Decyzja w tej sprawie ma zapaść najpóźniej w styczniu/ lutym 2010 r.

Tymczasem na budowie od dwóch tygodni wylewane są żelbetowe fundamenty płytowe oraz stopy i ławy pod koronę stadionu. Docelowo, na fundamenty zużyte zostanie około 18 tys m3 betonu.  Od ubiegłego tygodnia betonowane są słupy, na których stanie korona stadionu. Dziś ich liczba zbliży się do 30.

Trwa także budowa zbiornika na wodę do celów gaszenia pożaru o pojemności 340 m3. To jeden z elementów systemu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Woda ta będzie używana do zasilania instalacji przeciwpożarowej tryskaczowej.

Na budowie trwają jednak nie tylko prace budowlane, ale również organizacyjne i projektowe. W związku z planowanym remontem ulicy Lotniczej i zamknięciem dojazdu do budowy od tej właśnie strony, zaplanowano most tymczasowy przez Ślęzę.

Projekt przeprawy został opracowany jeszcze w ubiegłym roku na zlecenie inwestora zastępczego – spółki Wrocław 2012. Dzięki temu przeprawa będzie gotowa już za kilka tygodni, nim ruszy budowa kolejnego odcinka Autostradowej Obwodnicy Wrocławia przy ulicy Lotniczej.

Most powstanie na północ od obecnego i będzie elementem ruchu przewidzianym wyłącznie dla samochodów ciężarowych obsługujących budowę areny. Dzięki czemu, ruch ciężarówek będzie przebiegał sprawnie i bez dodatkowych utrudnień.

Źródło: Wrocław 2012