Na razie usługa dostępna jest w przypadku biletów na przejazdy na odległość powyżej 50 km. Podobna usługa będzie dostępna również dla korzystających z innych środków transportu publicznego – metra, tramwajów i autobusów. Innowacja została wprowadzona z myślą o klientach, którzy nie mają czasu na wcześniejszy zakup biletów. Deutsche Bahn twierdzi, że początkowo z usługi będą korzystały głównie osoby młode oraz biznesmeni, ale stopniowo usługa będzie stawała się coraz bardziej popularna tym bardziej, że w Niemczech 75-80% telefonów komórkowych przystosowanych jest do odbierania wiadomości MMS. Od 1 sierpnia 2006 roku około 50 000 osób zarejestrowało się na stronie internetowej Deutsche Bahn. Jest to niezbędne aby móc skorzystać z możliwości zakupu biletu i dokonania płatności przy pomocy telefonu komórkowego. Po zarejestrowaniu się na stronie internetowej każdy dostaje numer PIN, który wstukuje się do swojego telefonu komórkowego kupując bilet. Nie ma jeszcze danych o liczbie biletów kolejowych kupionych w ten sposób od początku oficjalnego wprowadzenia usługi, tj. od 24 sierpnia 2006 roku. Podobną usługę planuje również wprowadzić państwowa firma kolejowa SNCF we Francji.