Płatności odroczone PayPo dostępne dla kupujących na Empik.com

Empik.com udostępnił swoim klientom opcję odraczania płatności z PayPo. Obecnie z odroczonych płatności PayPo korzysta ponad 500 tys. aktywnych użytkowników, którzy tylko w tym roku zrealizowali przeszło 3 mln transakcji przy użyciu tej formy płatności, czyli tyle, ile przez cały 2020 r.

fot. Shutterstock

– Od końca 2019, a w 2020 r. szczególnie, widzimy rosnące znaczenie kanału online w wynikach Grupy Empik. Dostrzegamy też narastające zapotrzebowanie na bezpieczne i wygodne instrumenty do opłacania zakupów w jej e-sklepie. Odroczone płatności są tu idealnym rozwiązaniem, odpowiadającym na potrzeby klientów Empik.com. Wierzymy, że będą oni chętnie korzystać z tej metody, podobnie jak robią to kupujący w innych sklepach z dostępną opcją odroczenia płatności – komentuje Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.

Grupa Empik realizuje swoją strategię rozwoju biznesu opartą na wielokanałowości. Rozbudowie sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój środowiska mobilnego i usługi Empik Premium, a także inwestycje we wsparcie technologiczne, kontent i dalszą digitalizację ścieżki zakupowej klienta. Jak przyznają jej przedstawiciele, ostatni rok szczególnie pokazał, że Polacy są otwarci na nowinki technologiczne i chętnie poszukują, a następnie testują nowe rozwiązania. Potwierdza to tylko rosnące grono użytkowników aplikacji mobilnych Empik.com i Empik Go.

Popularność e-commerce rośnie. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie kształtowała się na poziomie 162 mld zł. Ocenia się, że w 2020 r. kanał internetowy miał już 14 proc. udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Na tej fali płyną też nowoczesne metody płatności za zakupy w internecie, a jedną z czołowych w tej kategorii usług stały się odroczone płatności. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku. Wśród głównych czynników napędzających tak dynamiczny rozwój wymienia się: szeroką liczbę korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy oferujące usługę „kup teraz, zapłać później”, a także nawiązywanie kolejnych partnerstw ze sklepami z takich branż jak: moda, elektronika i media oraz DIY.

W Polsce skala użycia odroczonych płatności rośnie nawet szybciej niż tempo wzrostu samego e-handlu. Dzięki integracji z platformami Shoper i IdoSell odroczone płatności PayPo docierają już do klientów ponad 20 tys. e-sklepów. Do dziś osób, które skorzystały z tej formy płatności, jest już ponad 500 tys., a ich liczba stale wzrasta.

– Według niedawnego badania IQS, 60% przepytanych osób deklaruje zachowanie wydatków internetowych na dotychczasowym poziomie, a 25% twierdzi, że w najbliższych miesiącach będzie robić zakupy internetowe częściej niż do tej pory. Dostrzegają to kolejne e-sklepy i mocno inwestują w rozwiązania podnoszące wygodę e-zakupów. Prowadzone przez nas rozmowy z partnerami handlowymi pokazują, że mimo 15 miesięcy obowiązywania pandemii, zainteresowanie odroczonymi płatnościami tylko rośnie – dodaje Radosław Nawrocki.

Źródło: PayPo