Płatności odroczone PayPo dostępne w wybranych sklepach stacjonarnych Empik

PayPo udostępnił płatności odroczone w wybranych salonach Emipk. Od teraz klienci mogą zrobić zakupy za pośrednictwem usługi “PayU – Płacę później z PayPo”, korzystając z aplikacji mobilnej Empik, a następnie zabrać je do domu i opłacić nawet 30 dni później, bez dodatkowych kosztów. Płatność PayPo na razie dostępna jest wyłącznie w ramach usługi Premium Pay&Go. To kolejny etap współpracy między PayPo i Empikiem – w sierpniu 2021 roku płatności odroczone wdrożono dla klientów platformy Empik.com.

Pandemia mocno wpłynęła na zwyczaje konsumenckie Polaków. Dzięki dynamicznemu rozwojowi kanałów online, klienci mogli zrealizować swoje potrzeby zakupowe bez wychodzenia z domu. Zalety robienia zakupów w sklepach internetowych, takie jak wygoda, szybkość i bezpieczeństwo transakcji, stały się ważną częścią doświadczenia zakupowego. Teraz sprzedawcy muszą sprostać tym oczekiwaniom także w kanale offline. Według badań Inquiry na zlecenie Cushman & Wakefield, ponad 30 proc. konsumentów zamierza dokonywać większości lub wszystkich zakupów w sklepach stacjonarnych, a 44 proc. planuje korzystać zarówno z zakupów online, jak i offline.

Omnichannel, od lat wymieniany wśród najważniejszych trendów w sprzedaży, staje się zatem jeszcze ważniejszy dla sprzedawców, którzy w centrum swojego biznesu stawiają oczekiwania klientów. Większość zachowań i przyzwyczajeń związanych z doświadczeniem zakupów online przenosi się na sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Jednym z nich są płatności odroczone. Usługa “Buy now, pay later” – coraz częściej wybierana w sklepach internetowych – w sposób naturalny upowszechnia się również w kanale offline.

Rozwijanie płatności odroczonych w sklepach stacjonarnych to jeden z naszych celów strategicznych na najbliższy czas. Nie jest to przypadkowy krok, ale odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Aż 80 proc. klientów PayPo wskazało chęć skorzystania z płatności odroczonej w sklepie stacjonarnym, gdyby była taka możliwość – mówi Tomasz Hadzik, Executive Vice President, Board Member w PayPo. – Empik stawia klienta i jego potrzeby w centrum swoich działań, nie boi się innowacji i odważnych decyzji biznesowych, dlatego cieszymy się, że sukces płatności odroczonych PayPo w kanale online przełożył się na rozwijanie tego rozwiązania także offline.

Uruchomienie płatności odroczonych w sklepach stacjonarnych to kolejny, po udostępnieniu usługi w sklepie internetowym, etap współpracy między PayPo i Empikiem. Na razie ta forma płatności dostępna jest dla użytkowników aplikacji mobilnej Empik, z aktywnym pakietem Premium lub Premium Free. Z usługi można skorzystać w 60 sklepach sieci, w których dostępna jest funkcjonalność Pay&Go. Wystarczy w aplikacji wybrać opcję “Skanuj i płać”, dodać produkty do koszyka i sfinalizować zakup. Transakcja jest w pełni bezpieczna, a przede wszystkim szybka i wygodna – klient realizuje zakup w pełni samodzielnie, bez konieczności podchodzenia do kasy, może zabrać produkty do domu, a zapłacić za nie za 30 dni, bez żadnych dodatkowych kosztów.

Usługi „Buy now, pay later” stają się coraz bardziej wyraźnym trendem w zwyczajach zakupowych wśród Polaków. Z usług PayPo, lidera płatności odroczonych w Polsce, korzysta już ponad 750 tys. klientów, a liczba zrealizowanych transakcji przekroczyła 11 milionów. Dostępne są one już w ponad 25 tys. sklepów, a kolejne integracje wzmacniają pozycję PayPo, do którego należy już 80 proc. udziału w krajowym rynku. Potencjał płatności odroczonych w kanale offline widoczny jest nie tylko w Polsce. Według raportu “Buy now, pay later: Five business models to compete” przygotowanego przez McKinsey dla rynku amerykańskiego, ok. 60 proc. klientów w USA chce korzystać z BNPL w sklepach stacjonarnych.

Źródło: PayPo