Klienci Energi mogą już zapłacić za prąd poprzez błyskawiczny przelew internetowy. Firma uruchomiła usługę płatności online.
To najszybszy i najwygodniejszy sposób opłacania faktur za energię w Internecie. Płatności online dostępne są w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) Energi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez wychodzenia z domu, bez konieczności aktywacji i wypełniania formularzy z danymi. Płatności online polecane są szczególnie osobom korzystającym z usługi Rozliczeń Rzeczywistych. Oznacza to, że można samodzielnie sprawdzić stan licznika, podać wielkość zużycia poprzez eBOK i od razu wygodnie zapłacić należność.
Przewagą płatności online nad standardowym przelewem bankowym jest to, że formularz z danymi generuje się sam. Nie trzeba wpisywać danych – numeru konta, adresu, kwoty przelewu. Należy jedynie tylko kliknąć w fakturę, którą chce się zapłacić, wybrać swój bank. Po zalogowaniu do banku wszystkie dane wypełniają się automatycznie. Dzięki temu nie ma ryzyka popełnienia pomyłki przy wypełnianiu formularza, a opłacenie rachunku jest jeszcze prostsze.
Jak działa Płatność online? Po zalogowaniu w eBOK wystarczy wybrać w dziale „Płatności”, zakładce „Należności”, fakturę czy notę, za którą chcemy zapłacić. Następnie wybieramy bank, w którym posiadamy konto i logujemy się do niego. A na stronie banku po prostu zatwierdzamy gotową płatność do realizacji. Przy okazji logowania w eBOK, można zobaczyć również aktualny stan swoich płatności oraz faktury i noty odsetkowe. Usługa obsługiwana jest przez firmę Blue Media SA, która za transakcję do 1000 zł pobiera prowizję w wysokości 1 zł.
Płatności online są dostępne zarówno dla gospodarstw domowych, jak i dla firm. Trzeba tylko posiadać lub założyć konto w eBOK oraz w banku realizującym tę usługę.
Uruchomienie płatności online oznacza, że eBOK Energi zapewnia już kompleksowość usługi: podgląd faktury, możliwość jej natychmiastowego opłacenia, przypomnienia sms-em i e-mailem, rozliczenia rzeczywiste. Wprowadzenie tej możliwości pozwala jednocześnie pełniej korzystać najnowszych usług oferowanych przez banki (przelew ekspresowy). Obecnie Energa pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami eBOKu.
Energa stale poszerza kanały kontaktu z klientami. Ostatnio, jako pierwsza w branży energetycznej, uruchomiła mobilną aplikację dla elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Usługa, dostępna na smartfony i tablety z systemami operacyjnymi iOS oraz Android, umożliwia dostęp do wielu funkcji, m.in.:
- podglądu salda rachunku, terminu płatności oraz aktualnych i archiwalnych danych z faktury oraz wpłat;
- podglądu informacji o posiadanych umowach;
- prezentacji wykresów oraz statystyk związanych ze zużyciem energii elektrycznej;
- samodzielnego rozliczania zużytej energii elektrycznej w ramach Rozliczeń Rzeczywistych;
- zakupu energii elektrycznej do licznika przedpłatowego w systemie pre-paid;
- wyszukiwarki najbliższego Biura Obsługi Klienta, jego adresu i godzin otwarcia.
Źródło: ENERGA