Płatności zbliżeniowe MC PayPas w taksówkach sieci Wawa Taxi

Od października pasażerowie Wawa taxi mogą podróżować po stolicy bez gotówki w portfelu, ale z kartą Maestro® PayPass™ lub MasterCard® PayPass™

 Od października 2009 roku za przejazdy samochodami należącymi do warszawskiej korporacji Wawa Taxi można płacić kartami zbliżeniowymi w technologii MasterCard PayPass. Pasażerowie, zamawiając taksówkę w Wawa Taxi nie będą musieli się już martwic o to, czy mają przy sobie gotówkę. Aby zapłacić za kurs będą mogli skorzystać ze swoich tradycyjnych kart debetowych i kredytowych wydanych w systemie MasterCard oraz, co bardzo ważne, będą mogli użyć najnowocześniejszego rozwiązania, czyli karty zbliżeniowej MasterCard PayPass lub Maestro PayPass. Do końca roku rozwiązanie zostanie zainstalowane w 500 samochodach Wawa Taxi. 

 

Wawa Taxi jest pierwszą korporacją taksówkową w Polsce oraz w Europie, która zdecydowała się na wdrożenie tak nowoczesnego i kompleksowego systemu obsługi klienta taxi, zintegrowanego jednocześnie z systemem płatności. Możliwe to stało się dzięki połączeniu nowoczesnych technologii. Do terminala firmy Radiss działającego w systemie OPST, służącego kierowcy do obsługi klienta, przyjmowania zleceń, komunikacji z centralą dołączony został pinpad wraz z dedykowanym oprogramowaniem do akceptacji kart płatniczych wykonanym przez MCX Systems. Dzięki niemu pasażerowie w wygodny sposób mogą zapłacić za przejazd kartą płatniczą, nie wypuszczając jej z ręki (terminal umieszczony jest tak, aby sam pasażer mógł aktywować kartę), czy otrzymać fakturę. Kierowcy nie muszą z kolei obawiać się, że nie starczy im drobnych, aby wydać resztę. Dla drobnych transakcji o wartości poniżej 50 złotych innowacyjna technologia PayPass zainstalowana w terminalach pozwala na szybkie, łatwe i bezpieczne przeprowadzanie, przy użyciu kart zbliżeniowych, bez konieczności szukania gotówki, przeciągania karty przez czytnik, czy podpisywania potwierdzenia transakcji. Jednocześnie do dyspozycji kierowcy pozostają inne pomoce ułatwiające codzienną pracę, jak chociażby system nawigacji satelitarnej, pozwalający kierowcy docierać pod wskazany adres najbardziej optymalną, zarówno pod względem czasu, jak i kosztów, trasą. 

 

 

„To ważny moment dla rozwoju naszej firmy. Zawsze stawialiśmy na wysoką jakość usług  i wiemy, że wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań (w tym przypadku nowoczesnego terminala o wszechstronnym zastosowaniu) może sprawić, że będziemy najchętniej wybieraną przez Warszawiaków firmą taksówkową. Zainstalowane w naszych samochodach terminale   i zintegrowane z nimi czytniki kart zbliżeniowych są w pełni kompatybilne z całym systemem obsługi płatności, a także połączone bezpośrednio z naszym systemem zarządzania zleceniami. Dlatego śmiało mogę powiedzieć, że to rozwiązanie sprawi, że nasi kierowcy będą w stanie sprawniej niż inni zapewnić klientowi profesjonalną obsługę pod każdym względem” – mówi Arkadiusz Wieczorek, prezes korporacji Wawa Taxi. 

 

Wieczorek dodaje – „Wierzę, że zalety naszego nowego systemu docenią również firmy korzystające z naszych usług, bo dzięki niemu nie tylko skróci się czas podróży, ale także dzięki opcji płatności kartowych uproszczony zostanie sposób zbiorczego rozliczania wydatków oraz dostęp do przejrzystej informacji na temat ponoszonych kosztów”. 

 

PayPass to przyszłość wszystkich płatności w miejscach, gdzie liczy się czas. Dlatego bardzo cieszy mnie wdrożenie Wawa Taxi. To pierwszy taki projekt w Polsce i jeden z pierwszych      w Europie. Dzięki niemu Warszawa staje w szeregu z takimi metropoliami, jak Nowy Jork czy Londyn.  Rozwijamy sieć akceptacji systemu PayPass w nowych lokalizacjach, takich jak automaty sprzedające i transport  publiczny, rozszerzamy też system PayPass na nowe rynki na całym świecie. Tym bardziej cieszy nas fakt, że jedna z wiodących stołecznych firm przewozowa dostrzegła potencjał i korzyści, jakie niosą za sobą transakcje bezgotówkowe  i zbliżeniowe. Dzięki takiemu podejściu zyskują przecież wszyscy ludzie podróżujący po stolicy” –  mowi Krzysztof Drzyzga, new business development manager Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce 

 

„Jak wykazaliśmy w naszym raporcie „Rynek bezstykowych kart płatniczych w Polsce i na świecie” częstą przeszkodą dla rozwoju rynku płatności zbliżeniowych jest opór ze strony handlowców, którzy obawiają się ponoszenia kosztów związanych z akceptowaniem płatności bezstykowych. Właściciele punktów handlowo-usługowych stale zakładają, że gotówka jest najtańszą metoda płatności, nie szacując takich realnych kosztów jak jej liczenie, transport, czy ochrona. Firmy, które to rozumieją i stawiają na innowacyjne rozwiązania na pewno odniosą wymierne korzyści nie tylko w postaci lepszych wyników finansowych, ale także w postaci licznych zadowolonych klientów” – dodaje dr Michał Polasik, autor raportu „Rynek bezstykowych kart płatniczych w Polsce i na świecie”

 

Płatności zbliżeniowe w technologii MasterCard® PayPass™ cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków. Systematycznie rozbudowywana jest sieć punktów akceptujących płatności niskokwotowe i zbliżeniowe. Do grona akceptantów należą m.in. sieć restauracji McDonald’s, kawiarni Coffeeheaven, multipleksy Multikino, sklepy Żabka, księgarnie Empik i inne.   

 

Obecnie karty zbliżeniowe w technologii PayPass w Polsce wydawane są przez ING Bank Śląski (karty debetowe), Bank Zachodni WBK (karty kredytowe i karty prepaid) oraz Alior Bank.  

 

Główne fakty z historii rozwoju technologii MasterCard PayPass w Polsce 

Źródło: MasterCard