W ostatnich dniach ruszył plebiscyt na „Najciekawsze Logo Banku 2012” organizowany przez Banking-Magazine.
„Najciekawsze Logo Banku 2012” to pierwsza edycja akcji, mającej na celu wyłonienie znaku graficznego banku, charakteryzującego się najbardziej przejrzystym przekazem oraz ciekawą formą graficzną dla potencjalnego odbiorcy. Wyboru dokona kapituła złożona z osobowości reprezentujących różne środowiska, począwszy od dziennikarzy prasowych, radiowych, analityków finansowych, jak również ludzi działających w segmencie dziedzin około bankowych, czyli serwisów internetowych o tematyce finansowej czy agencji PR do osób zajmujących się obrotem wierzytelnościami, czyli mającymi do czynienia z szerokim spektrum działalności tych instytucji. Ma to dać świadectwo bardzo obiektywnej oceny reprezentowanych w konkursie marek.
W plebiscycie bierze udział 36 logotypów instytucji bankowych działających w naszym kraju. Pełna lista dostępna jest na stronie Banking-Magazine.pl.
Wśród najważniejszych kryteriów, według których zostaną ocenione loga banków są głównie czytelność samego znaku dla potencjalnych odbiorców oraz ciekawa koncepcja graficzna. W polskim sektorze bankowym funkcjonuje wiele logotypów instytucji finansowych. W małym znaku graficznym musi zawierać się ich cały przekaz. Dobre logo powinno być przejrzyste, nieskomplikowane i przekazywać najważniejsze, z punktu widzenia klienta, cechy przedsiębiorstwa. Z drugiej strony musi przekazywać idee, być ponadczasowe i funkcjonalne. Szczególnie trudno jest uzyskać taki efekt w branży finansowej.
Wyniki plebiscytu oraz jego laureatów poznamy 2 lipca br. Wówczas to zwycięzcy zostaną uhonorowani przygotowanymi na tą okazję specjalnymi statuetkami.
Partnerami plebiscytu są: EGB Investments S.A., GutPR, Manager – Magazyn kadry zarządzającej, agencja prasowa Artivia, finansosfera.pl, structus.pl, forumphoto.pl
Źródło: Banking-Magazine.pl