Plus Bank wprowadza aplikację mobilną na telefony komórkowe. Program daje dostęp do najważniejszych funkcji związanych z obsługą kont i kart. Z poziomu aplikacji można też zakładać lokaty, spłacać karty czy opłacać przelewy QR.
Aplikacja mobilna to nowy kanał obsługi produktów bankowych wdrożony przez Plus Bank. Do tej pory klienci byłego Invest-Banku mieli dostęp tylko do strony lite. Aplikacja PlusBank24 posiada w zasadzie wszystkie najważniejsze funkcje, których można oczekiwać od banku w telefonie. Można więc sprawdzić saldo rachunków i lokat, przejrzeć stan kredytów, doładować on-line konto telefonu komórkowego a nawet przejrzeć aktywne usługi w ramach Invoobill. Z poziomu aplikacji można także założyć lokatę – jest dostępna pełna lista lokat oferowanych przez Plus Bank.
Program pozwala zlecać przelewy na dowolne rachunki, wyposażony jest także w coraz popularniejszą funkcję skanowania kodów QR z rachunków. Tego typu opcję posiada coraz więcej bankowych aplikacji mobilnych. Jej prekursorem na naszym rynku był Citi Handlowy i jego FotoKasa. W ramach programu znaleźć możemy także takie opcje jak Promocje, Aktualności czy Ubezpieczenia. Logowanie do aplikacji następuje za pomocą czterocyfrowego kodu PIN (tak jak np. w Millennium), więc jest wygodniejsze niż wpisywanie pełnego loginu i hasła.
Aplikacja posiada intuicyjny interfejs, choć zbudowana jest nieco inaczej niż większość bankowych programów mobilnych. W wersjach na systemy Android i iOS, zamiast kafelkowego pulpitu z poszczególnymi opcjami, klient otrzymuje listę produktów z podglądem aktualnego salda. Na system Windows Phone dostępna jest wersja kafelkowa. Menu dające dostęp do dodatkowych funkcji wysuwa się z lewej strony – podobnie jak chociażby popularnej w aplikacji Facebook. Z punktu widzenia użytkownika programu nie robi to w zasadzie większej różnicy, bo nawigacja po programie jest prosta. Do testowanej przeze mnie wersji demo trudno się o cokolwiek przyczepić.
Plus Bank jest kolejnym bankiem, który oferuje dostęp do konta bankowego z poziomu aplikacji zainstalowanej na telefonie komórkowym. Banków, które nie mają takiej usługi jest dziś już zaledwie garstka. To Credit Agricole, Bank Pocztowy, Bank BGŻ, Deutsche Bank, BOŚ, Toyota Bank, Meritum Bank i Volkswagen Bank. To tylko kwestia czasu, kiedy podobne aplikacje zawitają w tych bankach. Podobną sytuację mieliśmy przed laty z bankowością internetową. Początkowo część banków raczej opornie przyjęła tę „innowację technologiczną”. Szybko okazało się jednak, że od bankowania przez internet nie ma już odwrotu i trzeba było naprędce nadrabiać zaległości.
Z danych udostępnionych nam przez banki wynika, że i sami klienci chętnie przyjęli bankowość mobilną. Osób, które przynajmniej raz w miesiącu logują się do banku z poziomu urządzenia mobilnego (aplikacja, lub strona lite) jest dziś już 2 miliony.