Po migracji klienci MultiBanku i mBanku mają tylko jedną aplikację. Muszą wybrać, do którego konta ją przypisać

W miniony weekend klienci MultiBanku przesiedli się na nowy system transakcyjny mBanku. Migracja odbyła się bez większych problemów, ale pojawiły się pewne zgrzyty. Klienci, którzy posiadali konta jednocześnie w mBanku i MultiBanku, mogą korzystać tylko z jednej aplikacji mobilnej. Muszą wybrać do którego konta ją przypisać.

MultiBank był młodszym bratem mBanku. Uruchomiany wkrótce po debiucie internetowego ramienia, miał być marką dla klientów z nieco wyższego segmentu, którzy oprócz elektronicznych kanałów obsługi potrzebowali także dostępu do placówek. Marka funkcjonowała do roku 2012, kiedy to w ramach grupy BRE zapadła decyzja, by scalić trzy funkcjonujące wówczas marki w jedną: mBank.

mBank

Klienci byłego Multibanku do ubiegłego tygodnia użytkowali stary system bankowości internetowej. W miniony weekend nastąpiła ich migracja na system, którego używają klienci mBanku. To nowy system, który został wdrożony w 2013 roku. Klienci MultiBanku zyskali też dostęp do aplikacji mobilnej mBanku, w której dostępne są m.in. płatności NFC czy Blik. Stary system bankowości internetowej MultiBanku i aplikacja mobilna zostały wyłączone.

Migracja odbyła się bez większych problemów, choć w sobotę doszło do nieplanowanej przerwy w działaniu kart płatniczych. Dziś od rana systemy bankowości internetowej i mobilnej funkcjonują prawidłowo. Nie obyło się jednak całkiem bez komplikacji. Niektórzy klienci byłego Multibanku skarżą się nam, że stracili dostęp do aplikacji mobilnej. To klienci, którzy obok rachunku w MultiBanku posiadali także konto w mBanku.

– Aplikację mobilną mBanku można połączyć na jednym urządzeniu z jednym, wybranym numerem klienta – tłumaczy Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. – W przypadku drugiego konta można je mobilnie obsługiwać za pośrednictwem wersji lajt serwisu transakcyjnego lub w przeglądarce mobilnej korzystać z pełnej wersji nowego mBanku. Można też zainstalować kolejną aplikację mobilną na innym urządzeniu np. na tablecie czy innym telefonie komórkowym – wyjaśnia.

Aplikacja mBanku jest „sparowana” z jednym numerem klienta. Oznacza to, że by ją aktywować, należy przypisać ją do konkretnego urządzenia w systemie bankowości internetowej. W przypadku, gdy klient zgubi telefon będzie mógł zdalnie „odpiąć” aplikację od konta. To dodatkowe zabezpieczenie przed nieuprawnionymi osobami.

Klient może sobie jednak wybrać, do którego konta (numer ID)  ma przypisaną aplikację. Jeśli na co dzień chce korzystać domyślnie z rachunku przejętego po MultiBanku, powinien „odpiąć” od aplikacji rachunek mBanku i przypisać tam konto MultiBanku. Wówczas mobilny dostęp do mBanku będzie możliwy z poziomu strony lite. Taką operację „parowania” urządzeń i rachunków można przeprowadzać wielokrotnie.