Ogólna zasada jest następująca: w cenę biletu wliczona jest opłata za określoną ilość bagażu. Wszystko co przekracza ten bezpłatny limit można przewieźć po uiszczeniu stosownej opłaty.
W przyszłości poziom kosztów związanych z nadbagażem będzie uzależniony nie tyle od ceny biletu co od kierunku podróży. W związku z tym Lufthansa podzieliła swoją światową sieć połączeń na pięć stref. Na przykład, opłata za 1 kg nadbagażu w przelotach krajowych w Niemczech będzie wynosić 5 euro, w przelotach wewnątrz Unii Europejskiej – 10 euro, a w lotach do Azji czy Afryki – 30 euro. Takie stawki są przewidziane dla bagażu o maksymalnej wadze 100 kg. Po przekroczeniu tego limitu wagowego ceny za kilogram wzrastają o 50%.
Nowe, stałe strefowe stawki opłat za nadbagaż:
Strefa 1: Loty krajowe w Niemczech,
Włochy (Air One), Wielka Brytania (bmi) oraz połączenia wewnątrz krajów trzecich. – € 5/kg
Strefa 2: Loty w granicach Europy (z wyłączeniem WNP) – € 10/kg
Strefa 3: Loty pomiędzy Europą a WNP oraz Bliskim Wschodem – € 20/kg
Strefa 4: Loty pomiędzy Europą a Ameryką Południową, Afryką i Azją – € 30/kg
Strefa 5: Loty pomiędzy Europą, WNP, Bliskim Wschodem, Afryką, Azją i Ameryką Południową z Meksykiem włącznie (Przykład: Johannesburg -Frankfurt-Hong Kong) – € 40/kg
Takie ceny (podane, w zależności od kodu walutowego danego kraju w USD lub EUR, co jest zgodne z ogólnymi regulacjami IATA) stosowane są w przypadku pasażerów zgłaszających się do odprawy przy stanowisku Lufthansy. Jeśli odprawa prowadzona jest przez inne linie lotnicze opłata może zostać obliczona według zasad przyjętych przez IATA (standardową stawką wagową IATA stosowaną na całym świecie jest 1.5% ceny najdroższego biletu w jedną stronę w klasie turystycznej).
Bez zmian pozostają ceny w systemie opłat od sztuki bagażu stosowanym w lotach z i do Kanady, USA i Meksyku oraz ceny za przewóz bagażu sportowego i objętościowego.