Po przejęciu Idea Banku pracownicy pracują „za najniższą możliwą pensję”. Co z premiami?

Z początkiem tego roku Idea Bank został przejęty przez Bank Pekao. Pracownicy Idea Banku skarżą się w listach do redakcji, że nie otrzymują należnych im premii – zarabiają tylko podstawę. Co na to Pekao?

fot. kolbet / Shutterstock

Jeden z pracowników Idea Banku zgłosił się do redakcji Bankier.pl z prośbą o interwencję w sprawie premii. – Zgodnie z regulaminami wewnętrznymi obowiązującymi w 4. kw. premie powinny być wypłacone najpóźniej ostatniego dnia roboczego w kolejnym miesiącu po zakończonym kwartale. Nikt z nas nie otrzymał swojej premii. Nikt też nie udziela nam informacji, kto jest odpowiedzialny za nasze wynagrodzenia. Administrator Idea Banku w restrukturyzacji milczy, Pekao milczy. A pracownicy? Pracują za najniższą możliwą pensję – napisał pracownik byłego Idea Banku, obecnie zatrudniony w Pekao.

Karolina Maciaszek, kierownik biura komunikacji korporacyjnej Banku Pekao, tłumaczy Weronice Szkwarek, która podjęła temat premii pracowniczych, że za zobowiązania wynikające ze stosunku pracy powstałe przed przejściem zakładu pracy do Banku Pekao odpowiada Idea Bank S.A. w restrukturyzacji.

– Jesteśmy też w trakcie weryfikacji danych umożliwiających podjęcie decyzji o przyznaniu i wypłacie premii za okresy rozliczeniowe poprzedzające datę przejścia zakładu pracy zgodnie z zasadami, które obowiązywały w Idea Banku przed wszczęciem przymusowej restrukturyzacji. Po zakończeniu weryfikacji dane zostaną przekazane do Idea Banku w restrukturyzacji. Oczekujemy, że wszelkie świadczenia należne pracownikom zostaną wypłacone w terminach wynikających z powyższych zasad lub też z niewielkim opóźnieniem, wynikającym z procesu przymusowej restrukturyzacji – mówi Macieszek.

Innego zdania była szefowa związku zawodowego „Dialog 2005” Alicja Jędrych. Więcej na ten temat w artykule Weroniki Szkwarek Byli pracownicy Idea Banku bez premii