Poczta odnotowała wzrost płatności bezgotówkowych. Blikiem zrealizowano o 120% transakcji więcej niż rok wcześniej

Klienci Poczty Polskiej zrealizowali w 2020 roku więcej transakcji bezgotówkowych niż w roku poprzednim, największy wzrost popularności notuje płatność BLIKIem, bo aż o 120%. Z tej formy płatności korzystano stano chętnie, zarówno w placówkach pocztowych, jak i u kurierów.

Poczta Polska odnotowała w ub. roku o 120% transakcji BLIKiem więcej, niż w roku 2019, zaś liczba płatności kartą wzrosła o ponad 25%. Klienci korzystający z opcji przesyłki pobraniowej dwukrotnie częściej korzystali z płatności bezgotówkowych odbierając przesyłki od kurierów Poczty Polskiej. Spółka zachęca do korzystania z możliwość płatności bezgotówkowych, zapewniając bezpieczeństwo w okresie zagrożenia epidemicznego. Od początku pandemii koronawirusa Spółka stosuje dodatkowe środki ochronne i ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2.

Placówki pocztowe są wyposażone w terminale płatnicze. Poczta oferuje m.in. płatności w walucie karty – DCC (Dynamic Currency Conversion), wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS, cash-backu – usługi bankowej, która umożliwia wypłatę gotówki, kody Paysafecard, – polega na sprzedaży voucherów paysafecard tzw. kodów elektronicznych. To unikatowe kombinacje znaków elektronicznych, które klienci otrzymują w formie wydruku z terminala POS. Taki kod umożliwia dokonywanie płatności w serwisach internetowych, m.in. za usługi lub dostawy.

Powyższe usługi są świadczone bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską, obejmują posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard, jeśli świadczona usługa wymaga użycia karty, są dostępne w sieci placówek pocztowych z wyłączeniem agencji pocztowych.

Źródło: Poczta Polska