Poczta Polska: rusza nowa oferta paczkowa

Cena opakowania opłatą za nadanie przesyłki i powiadomienie odbiorcy SMS-em, że danego dnia będzie ona doręczona – to tylko niektóre zalety nowej oferty paczkowej, z której mogą już korzystać klienci Poczty Polskiej. Firma konsekwentnie realizuje swoją strategię do 2015 roku. Cel? Aktywna walka o najbardziej perspektywiczne segmenty rynku pocztowego.

Przesyłka Biznesowa – mobilny kontakt z klientem


Przesyłka Biznesowa (max. 30 kg.), to oferta przygotowana z myślą o firmach. – Przesyłka Biznesowa powinna szczególnie zainteresować sklepy internetowe i właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy dodatkowo sprzedają towar przez Internet –  mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. 

Jak skorzystać z nowej oferty? Trzeba  podpisać umowę z Pocztą Polską i nadawać przynajmniej 100 przesyłek miesięcznie. Opłata jest uzależniona od liczby nadanych paczek w miesiącu. Czyli im więcej, tym taniej. Usługa jest dostępna w wyznaczonych placówkach pocztowych, dostosowanych  do obsługi znacznej ilości przesyłek paczkowych. O cenie nadania decyduje nie waga, ale przede wszystkim rozmiar opakowania. Przesyłka Biznesowa jest nadawana w opakowaniach własnych nadawców, zgodnych z wymiarami podanymi w regulaminie świadczenia usługi. 

W tej ofercie dostępna jest tzw. preawizacja – przed doręczeniem przesyłki adresat dostanie wiadomość SMS o tym, że przesyłka będzie w dniu dzisiejszym doręczana. Klient otrzyma także SMS zamiast powtórnego, papierowego awizo. Przygotowanie przesyłki do nadania (wprowadzenie danych przesyłki oraz wydruk nalepki adresowej) będzie wykonywane przy użyciu aplikacji „Elektroniczny Nadawca”. 

Przesyłka Biznesowa: korzyści dla klientów 

•        najlepsze cechy różnych usług paczkowych w jednym 
•        SMS o nadejściu przesyłki 
•        SMS o kwocie pobrania 
•        SMS jako powtórna awizacja 
•        śledzenie przesyłki 
•        Elektroniczny Nadawca: łatwiejsze przygotowanie przesyłek do nadania 
•        szybsze nadanie w placówce pocztowej 
•        odbiór w punkcie 
•        tańsza usługa przy większej liczbie przesyłek do jednego adresata 

(EKO) Przesyłka Gabarytowa – o cenie decyduje wielkość opakowania 

 

Przesyłka Gabarytowa jest ofertą dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Nowość to odejście od opłaty za wagę przesyłki. Jej ciężar – do 20 kg – nie wpływa na cenę.

– To odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują nowoczesnych przesyłek o prostych parametrach – podkreśla Janusz Wojtas. -To także znacznie prostsza i szybsza obsługa przy okienku pocztowym, bez potrzeby ważenia paczek – dodaje.

Klient kupując opakowanie ponosi bowiem opłatę za nadanie przesyłki: w zależności od wielkości opakowania zapłacimy już od 13.50 zł do 20,00 zł., za usługę Standard. O cenie decyduje też kategoria nadania. Przesyłkę można nadać jako ekonomiczną lub priorytetową. Dostępna jest również opcja pobranie, która szczególnie może być przydatna dla handlujących internautów.

Poczta Polska zaprojektowała pięć specjalnych, różniących się rozmiarem opakowań, wykonanych z ekologicznego papieru. Wśród nowych opakowań znajdziemy takie, które doskonale nadają się do wysyłki np. płyt (opakowanie najmniejsze) lub plakatów (opakowanie – tuba).

Opakowania dla Przesyłki Gabarytowej będzie można nabyć początkowo w wyznaczonych 600 Urzędach Pocztowych zlokalizowanych w największych miastach Polski. 

Przesyłka Gabarytowa: korzyści dla klientów 

•        nie trzeba ważyć przesyłki w placówce przed nadaniem 
•        krótszy czas obsługi przy okienku 
•        dodatkowe opcje 
•        śledzenie przesyłki 
•        ekologiczne opakowanie 
•        w przyszłości możliwość wdrożenia w agencjach pocztowych, które nie mają wagi na wyposażeniu 

Nowe usługi paczkowe będą promowane poprzez kampanię reklamową, która ruszy w lutym br. Główne kanały komunikacji marketingowej to: media (Internet, prasa, TV, radio), sieć własnych placówek pocztowych oraz służby handlowe Poczty.

Poczta Polska ma najszerszy na rynku wachlarz usług paczkowych dostosowanych do różnych potrzeb Klientów. Są to: 

•        Paczka pocztowa 
•        przesyłki kurierskie Pocztex, EMS 
•        Przesyłka pocztowa na warunkach szczególnych 
•        Przesyłka pobraniowa 
•        Paczka pocztowa Plus 
•        E-PRZESYŁKA 

Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku, Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – finansowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach pocztowych.

Przesyłka Gabarytowa – cennik

Opakowanie

(rodzaj) przesyłki

Wymiar opakowania

Długość, szerokość, wysokość

(w cm)

Cena opakowania wraz z usługą Przesyłka Gabarytowa standard ekonomiczna (w zł)
G 1
21,0 x 15,0 x  3,0
13,50
G 2
32,0 x 22,5 x 10,0
14,50
G 3
35,0 x 30,0 x 20,0
18,00
G 4
45,0 x 35,0 x 25,0
20,00
G 5
70,0 x 10,0  (tuba)
17,00

Źródło: Poczta Polska