W placówkach Poczty Polskiej została udostępniona nowa usługa finansowa – Wpłata Ekspres. Za jej pomocą można przesłać pieniądze na rachunek bankowy w trybie natychmiastowym. Poczta posiłkuje się w tym celu systemem BlueCash sopockiej firmy Blue Media.
Wpłata Ekspres sprawdzi się w sytuacjach awaryjnych, kiedy wpłacający potrzebuje pilnie uregulować zobowiązania. Przekazane przez klienta pieniądze trafią na wskazany rachunek bankowy w czasie rzeczywistym (on-line). Pojedyncze zlecenie kosztuje 7 zł.
– Zgodnie ze strategią, Poczta Polska rozwija swoje usługi finansowe. Na rynku wpłat gotówkowych działają głównie banki oraz pozabankowe punkty przyjmowania opłat. Co ważne, usługi te są realizowane na następny dzień roboczy po dniu przyjęcia wpłaty. Klienci mogą korzystać wyłącznie z oferty banków z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Banki nie udostępniają takiej usługi w swoich oddziałach w formie gotówkowej, dlatego Poczta Polska dostrzegając lukę na rynku, postanowiła rozszerzyć swoją ofertę właśnie o taki produkt – mówi członek zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.
Z usługi można skorzystać we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej. Maksymalnie można wpłacić 5 tys. zł. Prowizję można uregulować kartą płatniczą lub za pośrednictwem płatności mobilnych Blik. Wpłatę Ekspres można nadać od poniedziałku do soboty, oprócz dni świątecznych i ustawowo wolnych od pracy, w godzinach dostępności banków. Lista banków, na rachunki których można wpłacić pieniądze znajduje się pod tym linkiem.
Z systemu BlueCash korzystają także banki przy realizacji przelewów natychmiastowych. Coraz więcej instytucji udostępnia jednak opracowany przez KIR system Express Elixir. W bankach przelew natychmiastowy kosztuje około 5 zł. Niektóre instytucje proponują kilka szybkich przelewów w miesiącu po niższej cenie.