Bank Pocztowy podpisał umowę ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe sp. z o.o. (spółka zależna Poczty Polskiej), w ramach której zostanie wdrożone mojeID – narzędzie zdalnego potwierdzania tożsamości Klienta w usługach komercyjnych i publicznych. Jest to bezpieczny i wygodny sposób uwierzytelnienia Użytkownika, ponieważ wykorzystuje dane zweryfikowane wcześniej przez Bank. Rozwiązanie umożliwia zapłatę rachunków, czy przedłużenie bądź podpisanie umowy, np. z dostawcą usług telekomunikacyjnych. Pozwala także na komunikację z Urzędami Administracji Publicznej w sprawach takich jak sprawdzenie liczby punktów karnych, składanie wniosków czy umawianie wizyt lekarskich. Usługę mojeID Bank Pocztowy planuje udostępnić w pierwszym kwartale 2023 roku.
Z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie Klientów, Bank Pocztowy zdecydował się na wprowadzenie w swojej bankowości internetowej Pocztowy24 narzędzia mojeID, które umożliwia zdalną realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały potwierdzenia danych osobiście. Korzystając z usług publicznych (np. administracja państwowa) lub prywatnych (np. ubezpieczyciel), Klient będzie miał możliwość wnioskowania i potwierdzania tożsamości w oparciu o dane przechowywane w bankowości internetowej, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. Projekt opracowała Krajowa Izba Rozliczeniowa, a rozwiązanie wykorzystywane jest zarówno w usługach komercyjnych, jak i publicznych.
– Szerokie kompetencje w ramach Grupy Poczty Polskiej pozwalają nam na wspólną realizację projektów, które istotnie wpływają na wzrost naszej rynkowej konkurencyjności i wygody Klientów – jak w przypadku rozwiązania „mojeID”, ale także wcześniej zaimplementowanych do oferty Banku Pocztowego usług „e-Awizo” czy „Polecony do skrzynki” – mówi Jakub Słupiński, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.
– MojeID to nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które już niedługo zaoferujemy naszym Klientom. Narzędzie to umożliwi zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług świadczonych przez urzędy, obejmujących m.in. Internetowe Konto Pacjenta, obsługę deklaracji podatkowych , czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Dzięki tej usłudze nasi Klienci nie będą musieli udawać się do placówki ubezpieczyciela czy firmy telekomunikacyjnej by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Rozwiązanie przygotowane przez PPUC pozwoli na integrację pomiędzy bankowością internetową Banku Pocztowego a usługami mojeID dostarczanymi przez KIR – mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiedzialny za Obszar Biznesu i Informatyki.
– Takie rozwiązanie pozwala na w pełni zdalne potwierdzanie tożsamości w oparciu o dane pochodzące z zaufanego źródła, jakim są podmioty określane jako „dostawcy tożsamości” – a więc przede wszystkim banki, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat użytkownika oraz kompleksowo chronią te dane w systemach bankowości internetowej – mówi Robert Malicki, Prezes Zarządu Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
MojeID to przede wszystkim gwarancja bezpieczeństwa weryfikacji tożsamości. Przekazywanie informacji zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie banku, co pozwala zobaczyć, jakich danych wymaga usługodawca
i zdecydować, czy ostatecznie użytkownik chce je udostępnić. Po wyrażeniu zgody weryfikacja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za co odpowiada KIR.
Poza bezpieczeństwem użytkowania, korzyści, które płyną z tego rozwiązania to również wygoda i oszczędność czasu. Za pomocą paru kliknięć mojeID pozwala na weryfikację tożsamości w dowolnym czasie, bez konieczności wychodzenia z domu.
Na rynku usługa mojeID wykorzystywana jest już m.in. w telekomunikacji, ochronie zdrowia, usługach finansowych, ubezpieczeniach, energetyce, kulturze oraz w administracji publicznej. Rozwiązanie to dostępne jest już dla ponad 18 mln użytkowników bankowości elektronicznej.
Źródło: Bank Pocztowy