Poczta Polska zaoferuje klientom aplikację mobilną oraz panel do zarządzania przesyłkami

Poczta Polska podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego aplikację mobilną na smartfony oraz, dla osób korzystających z komputerów, dostęp do dedykowanego panelu klienta. Dzięki nowemu oprogramowaniu klienci zyskają możliwość szybkiego zarządzania usługami oferowanymi przez spółkę.

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels

Umowa zawarta ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, firmą z Grupy Kapitałowej PP, obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego Rozwiązania Informatycznego, w skład którego wchodzą: aplikacja mobilna na urządzenia przenośne oraz panele centralny i klienta, dedykowane osobom, które korzystają z komputerów.

Nowy software umożliwi przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych. Ponadto klienci zyskają możliwość szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług. Wszystkie te funkcjonalności będą dostępne zarówno w wygodnej i podręcznej formie aplikacji mobilnej jak i w formie desktopowej.

Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową. Spółka rozwija technologie teleinformatyczne, dostosowując kierunek zmian do preferencji konsumentów. Poczta Polska buduje oraz poszerza swoje kompetencje cyfrowe. Dla tego celu w ubiegłym roku zapadła decyzja o stworzeniu własnego software house, odpowiadającego za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT.

– Pierwsze korzyści wynikające z decyzji o rozwoju kompetencji informatycznych wewnątrz grupy widać już teraz. Podpisanie umowy na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego dla KEP jest kolejną dużą inwestycją w cyfryzację procesów, którą zrealizuje spółka PPUC – podkreśla Krzysztof Falkowski wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W październiku br. Poczta zleciła PPUC opracowanie nowego systemu informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi TMS (Transportation Management System). To nowoczesne oprogramowanie zapewni optymalizację procesów transportowo-logistycznych, co przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek do klientów oraz oszczędność wykorzystywanych surowców.

Zgodnie ze strategią spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie.

Źródło: Poczta Polska