Pocztowe TUW na ścieżce szybkiego wzrostu

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych należące Poczty Polskiej ma za sobą udane półrocze. – W I półroczu rośliśmy dziewięciokrotnie szybciej niż rynek. I nie jest to nasze ostatnie słowo. Zespół, którym kieruję od czterech miesięcy przygotowuje strategię, której wdrożenie zapewni nam dynamiczny rozwój i znaczne zwiększenie skali działalności w najbliższych latach – mówi Bogdan Koczorowski, prezes TUW Pocztowe.

Wzrost szybszy niż rynek

W I półroczu 2010 r. przypis składki brutto Pocztowe TUW zwiększył o 38,03 proc., do 15,34 mln zł, głównie dzięki intensyfikacji sprzedaży  dla klientów indywidualnych, m.in.: ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkań oraz OC ogólnej. W tym czasie sektor ubezpieczeń majątkowych, według danych Komisji Nadzoru Finansowego wzrósł o 4,07 proc. – W 2010 roku planowaliśmy uzyskać ok. 40 mln zł przypisu składki brutto. Biorąc pod uwagę wyniki lipca i sierpnia oceniam, że ten nasz skromny plan możemy zrealizować z nawiązką – mówi Bogdan Koczorowski, prezes  Pocztowe TUW.
Odszkodowania wypłacone brutto przez Pocztowe TUW spadły o 3,7 proc., do 12,44 mln zł, podczas gdy w I półroczu na rynku wypłaty zwiększyły się średnio o 13,93 proc. Koszty działalności ubezpieczeniowej Towarzystwa wzrosły tylko o 8,86 proc., do 3,59 mln zł, a więc czterokrotnie wolniej niż przychody z polis.

Przywiązujemy ogromną wagę do tego, aby trzymać koszty w ryzach, bo przecież zawsze odzwierciedlone są one w cenie, jaką klienci płacą za ochronę – mówi prezes Bogdan Koczorowski. Na koniec I półrocza 2010 r. wynik finansowy netto Pocztowe TUW wyniósł 0,36 mln zł.  

Poszerzanie bazy klientów

Sprzedaż produktów dla klientów indywidualnych jest częścią strategii Pocztowe TUW, która zakłada jednak większą koncentrację i intensyfikację sprzedaży w ramach Grupy Poczty Polskiej (Poczta Polska, Bank Pocztowy, Pocztowa Agencja Usług Finansowych). – Najwyższe dynamiki sprzedaży osiągamy w Spółkach Poczty Polskiej. Stale zwiększamy liczbę punktów, w których klienci mogą kupić nasze produkty. Systematycznie szkolimy pracowników, tak by oprócz atrakcyjnej ceny za ochronę ubezpieczeniową, zapewnić najwyższy poziom obsługi  – mówi prezes Bogdan Koczorowski.

Na razie gros przychodów Pocztowe TUW w segmencie indywidualnym jest realizowana w oparciu o zewnętrznych partnerów, tzw. multiagencje. – Nie chcemy rezygnować z tej współpracy, choć potrzebna jest większa dyscyplina w ocenie przyjmowanego przez naszych partnerów ryzyka – podkreśla prezes Bogdan Koczorowski.


Nowe produkty i pomysły sprzedażowe

Obecny zarząd Pocztowe TUW stawia na rozwój oferty produktowej. W drugiej połowie sierpnia towarzystwo podpisało umowę generalną z notowaną na NewConnect, alternatywnym rynku warszawskiej GPW, spółką Telestrada. Jej klienci otrzymali możliwość wykupienia wraz pakietem usług telekomunikacyjnych ubezpieczenia mieszkania (lub domu). Innym segmentem, w który planuje wejść Pocztowe TUW jest bancassurance, czyli produkty oferowane we współpracy z bankami. Naturalnym partnerem strategicznym jest Bank Pocztowy, z którym Towarzystwo wkrótce wprowadzi wspólnie do sprzedaży kilka produktów.

/ Pocztowe TUW

Źródło: Bankier.pl