„Wystarczy, że użytkownik Skype’a chcąc skontaktować się z konsultantem, doda w komunikatorze nowy kontakt „bank.pocztowy” lub kliknie na stronie WWW Banku na ikonę Skype’a i już może uzyskać połączenie głosowe z bankiem. Jeżeli nie mamy zainstalowanego komunikatora, po kliknięciu na link, pojawi się okienko dające możliwość ściągnięcia niezbędnego oprogramowania” – informuje Arkadiusz Sikorski, dyrektor Departamentu Kanałów Mobilnych Banku Pocztowego. „Największą zaletą takiego połączenia jest to, że jest ono całkowicie bezpłatne” – dodaje.
W praktyce oznacza to, że od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 22.00 i w soboty, od 8.00 do 16.00, każdy, kto posiada internetowy komunikator Skype może bezpłatnie m.in.:
uzyskać informacje o saldzie i przeprowadzonych operacjach na rachunku
zlecić dokonanie przelewu lub uruchomić zlecenie stałe
złożyć dyspozycję realizacji przekazu pocztowego
złożyć wnioski o: otwarcie konta, kredyt gotówkowy, kredyt w rachunku, usługi bankowości elektronicznej
doładować telefon komórkowy
założyć lokatę w koncie lub sprawdzić stan środków dostępnych na lokacie
złożyć reklamację
zablokować dostęp do usług
uzyskać informację na temat oferty Banku
Przez komunikator Skype można uzyskać połączenie z dowolnego komputera z dostępem do Internetu, zarówno w kraju, jak i za granicą.