Pocztowy walczy o rynek

„Bank Pocztowy planuje zwiększyć liczbę rachunków klientów detalicznych na koniec 2008 r. do 220 tys., ze 190 tys. obecnie, a w 2009 r. o kolejnych 100 – 120 tys.
– Chcemy się włączyć w aktywną walkę na rynku depozytów. Nasze konto oszczędnościowe będzie konkurencyjne w porównaniu z najlepszymi ofertami – mówi „Rz” Szymon Midera, wiceprezes banku odpowiedzialny za pion detaliczny. – To niejedyny projekt w segmencie produktów depozytowych. Bank już uruchomił internetowy sklep z lokatami, w którym bez żadnej wizyty w oddziale można założyć lokatę terminową, na razie tylko Banku Pocztowego. Ale w planach jest stworzenie tzw. otwartej architektury, czyli oferowanie przez tę platformę także depozytów innych banków.
Duże zmiany, i to już od października, będą dotyczyć także oferty kredytowej. Bank wprowadzi szybki kredyt gotówkowy na dowód, udzielany od ręki. Będzie dostępny w ponad 1,5 tys. punktów finansowych zlokalizowanych w urzędach pocztowych. Dotychczas bank oferował pożyczki gotówkowe, ale udzielane po sprawdzeniu zdolności kredytowej na podstawie dokumentów dostarczanych przez klientów […].”, czytamy.
Akcjonariuszami Banku Pocztowego są Poczta Polska, która posiada 75 proc. udziałów, minus jedna akcja oraz PKO BP – 25 proc. udziałów, plus jedna akcja. Bank posiada ponad 50 oddziałów i Punktów Obsługi Klienta. Usługi Pocztowego dostępne są ponadto w sieci ponad 4,5 tys. Urzędów Pocztowych. Obecnie bank i Poczta Polska tworzą sieć Pocztowych Stanowisk Finansowych w w placówkach pocztowych.
Więcej w „Rzeczpospolitej”.
Na podstawie: Monika Krześniak