Podpis cyfrowy Inteligo będzie dopisywany do każdej wiadomości wysyłanej drogą elektroniczną z załączonym wyciągiem lub potwierdzeniem zrealizowanej transakcji. Jeśli odbiorca chce zweryfikować nadawcę (Inteligo) może porównać numer seryjny identyfikatora cyfrowego z podpisanej wiadomości z identyfikatorem Inteligo umieszczonym na serwisie www.inteligo.pl.
Dodatkowo każdy klient może teraz przesłać potwierdzenia swoich transakcji specjalnym podpisanym cyfrowo e-mailem, bezpośrednio z serwisu WWW na dowolnie wskazany adres e-mail. To dodatkowa wygoda dla klientów Inteligo, a jednocześnie dla odbiorcy zapewnienie niezaprzeczalności i wiarygodności nadawcy. Klienci Inteligo mogą również wysyłać potwierdzenie zrealizowanej transakcji faxem na dowolny numer wprost z serwisu WWW.
Korzyści wynikające z zastosowania podpisu cyfrowego są trojakie: mamy pewność, że treść dokumentu otrzymanego drogą elektroniczną nie została zmieniona, możemy sprawdzić, kto jest autorem dokumentu, a dzięki urzędowi certyfikacji wiemy, że autor jest naprawdę osobą, za którą się podaje. Urzędem certyfikującym identyfikator cyfrowy Inteligo jest firma VeriSign. W praktyce odczytując wiadomość podpisaną cyfrowo nie musimy dokonywać skomplikowanych obliczeń. Większość programów pocztowych takich jak MS Outlook, Netscape ma wbudowane funkcje pozwalające na weryfikację tożsamości nadawcy i zawartości wiadomości.
Podpis cyfrowy jest matematycznym algorytmem, w wyniku działania którego otrzymywana jest zaszyfrowana informacja doklejana do przesyłanej wiadomości – podpis. Dzięki temu przesyłane dokumenty elektroniczne są zabezpieczone przed modyfikacją przez osoby nieupoważnione. Każda, nawet przypadkowa, zmiana w treści przesyłki jest sygnalizowana przez komputer odbiorcy. Inteligo od dzisiaj podpisuje wyciągi korzystając z technik podpisu elektronicznego bazujących na algorytmach jawnych o długości 1024 bitów. Algorytm stosowany przez Inteligo jest standardem ogólnoświatowym i zapewnia niezaprzeczalność oraz możliwość kontroli spójności przesyłanych wyciągów.
Jednocześnie Inteligo wprowadziło udogodnienie w funkcjonowaniu Serwisu SMS. W przypadku anulowania transakcji klient po otrzymaniu SMS-a z informacją o blokadzie, otrzyma dodatkowego SMS-a z następującą informacją: ”USUNIĘCIE BLOKADY, nr rach., Kwota:, Trans. karta, Dostępne środki:, Data:”.
Zmianie uległa również treść SMS-a potwierdzającego dokonanie wypłaty gotówki z bankomatu lub terminalu POS – dodana została informacja o ich lokalizacji.
***
Konto Inteligo od 1 listopada 2002 prowadzone jest przez największy polski bank, PKO Bank Polski. Jego posiadacze korzystają z szeregu innowacyjnych usług i produktów spełniających najwyższe standardy bankowości elektronicznej. Do ich dyspozycji jest m.in. usługa EmailMoney, QuickMoney, SMSMoney, Płacę SMS-em, Serwis SMS, predefiniowane płatności ZUS i US, a także karta Inteligo Visa Electron (Inteligo Visa Electron z Sercem), która w chwili obecnej jest jedyną tego rodzaju kartą w Polsce, którą można dokonywać płatności przez Internet i telefon. Klienci mają również do swojej dyspozycji ponad 1700 bankomatów sieci PKO Banku Polskiego, mają możliwość dokonywania darmowych wpłat na konto we wszystkich jego oddziałach oraz wykonywania darmowych przelewów pomiędzy kontami Inteligo oraz do/z innych kont w PKO BP. Do dyspozycji klientów jest także darmowa infolinia transakcyjna.
Inteligo jest partnerem Programu Budowy Polskiego Sztucznego Serca.