17 marca w Hotelu Marriott w Warszawie odbyła się konferencja „Nowa dekada – czas na innowacje”. Wydarzenie to kontynuuje tradycję spotkań SAS Forum, które co roku gromadzą przedstawicieli największych firm i instytucji z różnych sektorów rynku.
Tematem przewodnim konferencji było poszukiwanie nowych możliwości, jakie pojawiły się przed polskimi przedsiębiorstwami w wyniku wydarzeń rynkowych ostatnich miesięcy. Doświadczenia związane z kryzysem dobitnie pokazały, jak istotne dla przetrwania firmy na rynku i budowania jej przewagi konkurencyjnej jest zarządzanie oparte na wiedzy. Tematyka konferencji ogniskowała się wokół takich zagadnień, jak rola innowacyjności i optymalizacji w tworzeniu przewagi konkurencyjnej organizacji, korzyści wynikające z zaawansowanego podejścia do oceny ryzyka, oszczędności płynące z wykrywania nadużyć, rozwiązania nowej generacji umożliwiające wzrost efektywności i rentowności marketingu, a także zaawansowane koncepcje planowania i prognozowania popytu.
Forum Biznesowe SAS, będąc miejscem spotkania przedstawicieli największych polskich firm i instytucji, oferuje możliwość rozmowy na temat aktualnych wydarzeń rynkowych, które zmuszają podmioty gospodarcze do mobilizacji i dostosowania strategii działania do nowych wyzwań. W części otwierającej konferencję odbyła się dyskusja panelowa, w której wzięli udział: Maciej Adamkiewicz – Prezes Zarządu (Adamed Sp. z o.o.), dr Konrad Marchlewski – Wiceprezes Zarządu (Atlas Sp. z o.o.), Jacek Murawski – Investment Partner (MCI Management S.A.) i prof. Tadeusz Tyszka – Kierownik Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji (Akademia Leona Koźmińskiego). Dyskusję poprowadził Tadeusz Mosz – autor i redaktor prowadzący magazynu ekonomicznego „Plus Minus”, dziennikarz Radia TOK FM.
W dalszej części konferencji odbyło się sześć równoległych sesji tematycznych poświęconych takim zagadnieniom, jak: innowacje i optymalizacja, zarządzanie relacjami z klientem, planowanie i prognozowanie, wykrywanie nadużyć, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie łańcuchem dostaw. W ramach sesji tematycznych wiedzą i doświadczeniami podzielili się eksperci SAS oraz praktycy reprezentujący: Bank PKO BP S.A., Bank Pekao S.A., PZU S.A., CV Vooruit, GE Money Bank S.A., Home Credit International, KBC Consumer Finance, Kredyt Bank S.A., Lukas Bank S.A., PLL LOT S.A., Romtelecom, T-Mobile Czechy, TU Allianz Polska S.A. oraz Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
Udział w konferencji „Nowa dekada – czas na innowacje” był okazją do szerszego poznania możliwości i zastosowań najnowszych osiągnięć analityki biznesowej. Uczestnicy mogli się przekonać, że wykorzystanie rozwiązań analitycznych do optymalizacji kluczowych procesów biznesowych staje się niezbędne w dzisiejszych realiach rynkowych, oraz że rozwiązania Business Intelligence powinny być wykorzystywane nie tylko do monitorowania bieżącej działalności biznesowej, ale również do kreowania strategii przedsiębiorstwa na przyszłość.
Konferencja zgromadziła ponad 400 uczestników – przedstawicieli kadry zarządzającej, strategów oraz specjalistów z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży, zarządzania ryzykiem, zarządzania zasobami IT, reprezentujących firmy i instytucje z sektora bankowego, ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego, energetycznego, przemysłowego, farmaceutycznego i publicznego. Patronat medialny nad konferencją objęły następujące redakcje: Miesięcznik Bank, CIO Magazyn Dyrektorów, Computerworld, Controlling i Rachunkowość Zarządcza, decyzje-IT.pl, Gazeta Finansowa, GSMonline.pl, Nowy Przemysł oraz wnp.pl.
Źródło: SAS Institute