Podsumowanie I kwartału w Citi Handlowy

Citi Handlowy osiągnął w I kwartale 2010 roku skonsolidowany zysk netto w wysokości 150,9 mln zł. Oznacza to wzrost zysku netto o 49% w stosunku do IV kwartału roku 2009 oraz wzrost o 227% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego.

W tym samym okresie przychody Grupy Kapitałowej Citi Handlowy wzrosły o 6,2 mln zł (tj. 1 %) i osiągnęły poziom 598,9 mln zł. Na wzrost przychodów największy wpływ miał wzrost o 24,7 milionów zł (tj. 20 %) wyniku prowizyjnego oraz poprawa wyniku na działalności skarbcowej (wzrost o 33% wobec tego samego okresu w 2009 r.). W I kwartale 2010 roku Grupa odnotowała spadek kosztów do poziomu 324,6 milionów złotych (spadek wobec I kwartału 2009 roku o 13 %).
 
”Jestem zadowolony z wypracowanych wyników oraz z postępów we wdrażaniu ogłoszonej w styczniu bieżącego roku nowej strategii banku na lata 2010-12. Dziś uruchomiliśmy dla klientów indywidualnych zapowiadany na pierwsze półrocze pierwszy etap bankowości mobilnej Citi Handlowy. Wkrótce najbliższych dniach nasze usługi bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej wzbogacą się
o zespół M&A, dzięki czemu klienci na rynku w Polsce uzyskają możliwości, których nie ma żaden inny bank – połączenie silnej bazy klientów instytucjonalnych z globalnym dostępem do rynków kapitałowych oraz z dostępem do usług maklerskich nr 1 w Polsce.” – powiedział Sławomir S. Sikora podczas konferencji prasowej.
 
W związku z dynamicznym rozwojem współpracy z franczyzowymi punktami sprzedaży operatora sieci komórkowej Polkomtel, w których klientom sieci Polkomtel oferowane są karty kredytowe Citibank Plus, w marcu 2010 roku została podjęta decyzja o utworzeniu nowej, dedykowanej struktury sprzedażowej w celu wsparcia i rozwoju sprzedaży produktów bankowych poprzez kanały franczyzowe. Sfinalizowane zostały kolejne umowy z partnerami Polkomtela, dzięki którym sieć powiększyła się o 80 punktów sprzedaży Plus i wzrosła do poziomy 160.
 
Bank kontynuował także projekt sprzedaży kart kredytowych na lotniskach. Ubiegłoroczne sukcesy w sprzedaży kart kredytowych na lotnisku Okęcie były powodem do rozszerzenia obszaru sprzedaży na lotniska w Krakowie i Katowicach, a w I kwartale 2010 roku także o lotniska w Poznaniu i Gdańsku.
 
W ramach rozwoju sieci punktów kontaktu z Citi Handlowy, na koniec I kwartału punkty sprzedaży kart kredytowych pojawiły się w centrach handlowych w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.
 
W I kwartale 2010 roku w dalszym ciągu występowało duże zainteresowanie transakcjami faktoringowymi w szczególności w zakresie finansowania dostawców sprzedających do koncernów międzynarodowych. Odnotowany został także wyraźny wzrost wolumenu transakcji w obszarze powiernictwa papierów wartościowych.
 
Bank pozyskał także do współpracy kolejne jednostki sektora finansów publicznych, w tym sądy powszechne w ramach produktu mikrorachunki oraz reaktywował na rynku jednostek sektora finansów publicznych usługę rachunku lokacyjnego.
 
W I kwartale 2010 roku bank przeprowadził również dużą emisje obligacji dla Miasta Warszawy w kwocie 300 mln zł.
 
Dom Maklerski Banku Handlowego S.A. w I kwartale 2010 r. pośredniczył w 15,4 % obrotów akcjami na rynku wtórnym, utrzymując pod tym względem pierwszą pozycję na rynku. W omawianym okresie wartość transakcji zawartych za pośrednictwem DMBH na rynku akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A. wyniosła 16,1 mld zł (wzrost o 94 % w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku). Wartość obrotów na GPW wzrosła o 59% w stosunku do analogicznego okresu 2009 r.       
 
Bank kontynuuje realizację ogłoszonej w styczniu strategii na lata 2010 – 2012. W ramach realizacji strategii stawiającej na jakość, zaufanie i innowacyjność, bank rozszerzył zakres usług o bankowość inwestycyjną. Klienci otrzymali do swojej dyspozycji wyjątkowy zespół na rynku kapitałowym – Bank Citi Handlowy, który od lat jest liderem w obsłudze klientów instytucjonalnych, Dom Maklerski Banku Handlowego, który jest nr 1 na rynku, oraz bezpośrednio bankierów inwestycyjnych Citi, mających dostęp do doświadczeń w zakresie bankowości inwestycyjnej i do globalnej grupy klientów i kapitału.
 
W ramach wdrażania nowej strategii, Citi Handlowy uruchomił także bankowość mobilną, która pozwala na zarządzanie kontem i Kartą Kredytową Citibank za pomocą telefonu komórkowego. Dzięki nowej usłudze można sprawdzić saldo na rachunkach i szczegółowy wykaz transakcji, zarządzać lokatami a także wykonywać przelewy do zdefiniowanych odbiorców krajowych w dowolnym miejscu i o dowolnej porze.

Źródło: Citi Handlowy