Podsumowanie wniosków z badania Wymiatacze.pl & Bankier.pl

Prowadząc badanie, wyszliśmy z założenia, że firmy nie powstały po to, żeby zarządzać finansami, technologiami czy ludźmi. Istotą i przyczyną ich funkcjonowania jest zdrowo pojęta „walka o rynek” i walka o Klienta. To właśnie od tego zależy „być albo nie być” firmy.

Dlatego celem badania jest zdiagnozowanie następujących obszarów:

Wybrane zagadnienia


Metodyka badania

Badanie składało się z dwóch faz.

Badanie realizowano od września do listopada 2009 roku.


Mocne strony badania

Ograniczenia badania

Wyniki badania

Kluczowe problemy i wyzwania, przed którymi stoją polskie firmy

W każdym powyższym przypadku, w połowie z w/w firm uznano, że problem jest poważny lub bardzo poważny.

Silne strony polskich firm


Zróżnicowane opinie

W przypadku niektórych zagadnień, nastąpiło bardzo duże zróżnicowanie odpowiedzi. Firmy wyraźnie spolaryzowały się na takie, których problem dotyczy w poważnym stopniu oraz takie, które z określonym wyzwaniem nieźle sobie radzą. Dotyczy to następujących obszarów:

Różnice ze względu na branżę

Przykład 1:
Na ile w różnych branżach działa „zarażanie dobrymi praktykami”, czyli przepływ dobrych rozwiązań od najskuteczniejszych pracowników do mniej skutecznych?

 

Przykład 2:
Na ile w różnych branżach ma miejsce stymulowanie „świeżych”, prorynkowych pomysłów?

 

Przykład 3:
Na ile w różnych branżach udaje się zgromadzić dobre praktyki biznesowe w jednym wygodnym miejscu?

 

Przykład 4:
Na ile w różnych branżach udaje się zapobiegać „zabieraniu” wiedzy i dobrych praktyk wraz z odejściami najlepszych pracowników?

 


Różnice ze względu na szczebel zarządzania oraz wielkość firm

Przykład 1
Czy najskuteczniejsi pracownicy mają interes w tym, żeby dzielić się dobrymi praktykami z innymi pracownikami?

 

Przykład 2.
Dostępność dobrych praktyk biznesowych w zależności od wielkości firmy.

 


Podsumowanie wniosków



 

Respondenci (statystyki)

1.
Branże, w których działają poszczególne firmy

 

2.
Stanowiska respondentów


 

3.
Wielkość firm, biorących udział w badaniu

 

Źródło: Wymiatacze.pl