Idea Bank jest najszybciej rozwijającą się instytucją w grupie banków średnich i małych. Ma też najwyższej jakości portfel kredytowy – uznało jury konkursu „Najlepszy bank” zorganizowanego przez Gazetę Bankową.
Bankowi zarządzanemu przez Jarosława Augustyniaka przypadły aż dwie nagrody w rozstrzygniętym wczoraj konkursie Gazety Bankowej. Zwyciężył w kategorii „najwyższa dynamika” oraz „najlepsza struktura portfela” w grupie, w której oceniano wyniki banków małej i średniej wielkości osiągnięte w 2011 roku.
– Wyróżnienie to cieszy nas szczególnie, bo jesteśmy młodą instytucją. Rok 2011 był dla nas bardzo intensywnym okresem, w którym nie tylko szybko rozbudowywaliśmy portfel kredytów i depozytów, ale też uruchomiliśmy sieć oddziałów- mówi Marcin Syciński, wiceprezes Idea Banku. – Sukces Idea Banku jest tym większy, że tworzymy praktycznie od podstaw nowy segment bankowości wyspecjalizowanej w obsłudze małych biznesów – dodaje.
W 2011 roku Idea Bank osiągnął imponujące dynamiki we wszystkich kategoriach biznesowych. Suma depozytów zwiększyła się z 10 mln PLN na koniec 2010 roku do 2 mld PLN. Portfel kredytów wzrósł z 91 mln PLN do 1,6 mld PLN. Suma bilansowa na koniec 2011 roku wyniosła 2,6 mld PLN w porównaniu ze 168 mln PLN rok wcześniej. Zysk netto zwiększył się ponad dwukrotnie.
Stworzony w ramach Idea Banku unikalny model współpracy z klientami pozwala bankowi zachować wysoką jakość portfela kredytowego. Jest to możliwe również dzięki realizowanej koncepcji biznesowej, która zakłada bardzo dokładne poznanie i zrozumienie biznesów prowadzonych przez klientów banku.
Idea Bank specjalizuje się obsłudze osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz mikro firm, którym zaoferował usługi dostępne do tej pory tylko dla zamożnych klientów bankowości prywatnej. Idea Bank stawia sobie za cel tworzenie kompleksowych rozwiązań dla drobnych przedsiębiorców, aby oni sami mogli skupić się na rozwijaniu własnego biznesu. Dzięki współpracy z firmą księgową Tax Care, oraz innymi podmiotami zewnętrznymi, udostępnia swoim klientom usługi księgowe, usługi doradztwa prawnego, usługi windykacyjne czy wsparcie w zakresie spraw kadrowych i płacowych. Na szczególną uwagę zasługują pionierska usługa „jednego okienka” czyli pomoc w rejestracji działalności gospodarczej, a także stworzone przez Idea Bank pierwsze w Polsce concierge urzędowe. Jest to specjalna infolinia przeznaczona dla przedsiębiorców, którzy chcą szybko i bez wizyt w urzędzie rozwiązać poważny problem administracyjny.
Źródło: Idea Bank