“Podziel na 3” – nowa usługa z ratami 0% od PayPo

Płatności odroczone już na stałe weszły do portfeli Polaków – co drugi Polak o nich słyszał, a co trzeci z nich korzysta lub ma to w planach. Tuż przed startem najgorętszego okresu zakupowego w roku, PayPo zapowiada uruchomienie nowej usługi “Podziel na 3”. Dzięki niej klienci będą mogli rozłożyć płatność za swoje zakupy na 3 raty 0%. Usługa pojawi się w pierwszych sklepach już w grudniu i jest nowością na krajowym rynku BNPL.

fot. DimaBerlin / Shutterstock

Klient za jej pośrednictwem może kupić produkty teraz, a zapłacić za nie później – rozkładając płatność na 3 nieoprocentowane raty, z których pierwszą  z nich opłaci dopiero za 30 dni od zakupu. Na spłatę kolejnych rat ma kolejno 60 i 90 dni. To różnica w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań, gdzie pierwszą część należy uiścić podczas zakupu.

Usługa “Podziel na 3” uruchomiona zostanie w pierwszych sklepach już w grudniu. Będzie ona dostępna zarówno online, jak i offline – w sklepach stacjonarnych. Firma zapowiada również, że pojawi się ona także na rynkach zagranicznych, na które już w przyszłym roku wejdzie PayPo. W podstawowej wersji usługa “Podziel na 3” będzie automatycznie rozkładać płatność na 3 części 0%, jednak w niektórych sklepach może pojawić się inna liczba rat.

– Stworzyliśmy bardzo uniwersalny produkt, który można łatwo modyfikować. Końcowy kształt usługi będziemy ustalać indywidualnie z każdym sklepem partnerskim i może się on różnić, np. liczbą rat u danego sprzedawcy, uwzględniając specyfikę branży i potrzeby klienta. Dzięki temu powstało rozwiązanie pozwalające na dogodne rozciągnięcie możliwości zakupowych konsumentów w czasie i można go łatwo dostosować do rodzaju asortymentu tak, aby płatność była dla klienta jak najbardziej optymalna – dodaje Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.

Takie założenia wpasowują się w potrzeby współczesnych konsumentów, którzy odchodzą od takich rozwiązań jak, np. karty kredytowe, bo uważają je za niemodne, niewygodne i nieopłacalne. W zamian za to poszukują nowoczesnych usług, które pozwolą im na bezkosztowe rozciągnięcie płatności w czasie.

Płatności odroczone znacząco wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepach. Wartość koszyka zakupowego opłacanego za pośrednictwem PayPo jest średnio aż o 20-40% wyższa w stosunku do innych metod płatności. Dodatkowo w sklepach, w których pojawia się opcja “PayPo Raty 0%” liczba transakcji realizowanych z PayPo wzrasta średnio o 50%. Płatności odroczone zmniejszają też odsetek porzuconych koszyków, gdyż klienci widząc tę opcję płatności w sklepie, łatwiej i szybciej decydują się na zakup, nawet droższych produktów. Potwierdzają to dane – aż 69% millenialsów deklaruje, że decyduje się chętniej na zakup, jeśli widzi w sklepie dostępną metodę BNPL.

Ciekawym aspektem jest także lojalizacja klientów – z badania KRD i firmy Easy Check wynika, że 57% spośród tych, którzy płacą za pośrednictwem płatności odroczonych, robi zakupy w internecie o wiele częściej niż wcześniej.

Dodatkowo rynek płatności odroczonych wciąż jest w fazie dynamicznego rozwoju.  Prognozy pokazują, że w 2021 r. konsumenci zrobią zakupy w modelu BNPL o wartości około $100 miliardów ($24 miliardy w 2020 r.), a do 2025 r. rynek urośnie aż 15-krotnie.

Źródło: PayPo