Polacy coraz więcej wydają na polisy na życie

Zarządzająca 35 mld zł Commercial Union Polska (CU) odgrywa coraz większą rolę w Grupie Aviva – szóstej firmie ubezpieczeniowej na świecie i pierwszej w Wielkiej Brytanii pod względem przychodów. W piątek przedstawiciele CU pochwalili się osiągnięciami za 2005 r. Najwięcej powodów do zadowolenia miał Maciej Jankowski, wiceprezes towarzystwa ubezpieczeń na życie. Jego spółka zebrała w ubiegłym roku 1,9 mld zł składek – o 8 proc. więcej niż w 2004 r. Zarobiła na czysto 367 mln zł.

Według CU lada miesiąc nastąpi zrównanie wielkości polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych i rynku ubezpieczeń na życie. Dotychczas ten pierwszy miał zdecydowaną przewagę.

Jak podaje „Gazeta”, rynek polis na życie ożywił się po wprowadzeniu w 2002 r. tzw. podatku Belki. Ubezpieczyciele we współpracy z bankami zaczęli oferować ubezpieczenia z jednorazowa składką. W rzeczywistości są to zwykłe lokaty, które pozwalają uniknąć podatku od zysków kapitałowych. – W 2005 r. wyraźnie wzrosła sprzedaż polis ze składką regularną, a więc wpłacaną przez wiele lat. Potrzeba ochrony życia jest potrzebą rzeczywistą i powoli ten rynek normalnieje – powiedział wiceprezes CU Polska Zygmunt Kostkiewicz.