W pierwszym ogólnopolskim teście języka angielskiego każdy mógł sprawdzić swój poziom znajomości tego języka obcego. Ideą projektu „Angielski. Test It” było zachęcenie wszystkich zainteresowanych osób do sprawdzenia swojej wiedzy ze znajomości języka angielskiego przed rozmową kwalifikacyjną i przed wysłaniem podania o pracę wraz z życiorysem i listem motywacyjnym.
Za opracowanie merytoryczne testu odpowiada The Orange School, sieć placówek nauki języka angielskiego, obecna jest na rynku polskim od czerwca 2001 roku. Od początku swojej działalności oferowała naukę języka metodą typu personal & multimedia, czyli kombinację indywidualnej nauki w laboratorium językowym z zajęciami z nauczycielem. Z oferty szkoły w ciągu 46 miesięcy skorzystało już 14500 słuchaczy. Obecnie szkoła posiada siedem placówek w pięciu miastach Polski tj. w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Gliwicach i Sosnowcu.
Więcej www.orangeschool.pl
Portal Pracuj.pl – współorganizator ogólnopolskiego testu dostarcza informacje na temat pracy, edukacji osobom zainteresowanym rozwojem własnej kariery zawodowej. Zapewnia klientom dostęp do najlepszych na rynku wykształconych osób oraz doradza im w zakresie budowania ich wizerunku jako atrakcyjnych pracodawców wśród tych osób.
Więcej www.pracuj.pl
Test obejmował 50 pytań, o różnym stopniu trudności, na każde pytanie przewidziano 30 sekundowy limit czasu. Po wypełnieniu testu, każdy miał możliwość wydrukowania certyfikatu ukończenia go z wynikiem określającym poziom znajomości języka angielskiego (zaawansowany, średnio zaawansowany lub początkujący).
W teście wzięło udział ponad 5,5 tys. Polaków. Tyle osób właśnie rozpoczęło test, zaś ukończyło go ponad 1,8 tys osób. Wśród tych, którzy wypełnili test, zdecydowanie przeważały panie (70 proc. respondentów). Najczęściej też respondenci reprezentowali osoby młode, które deklarują, że mają od 20 do 29 lat (kobiety w wieku średnio 24 lat, zaś mężczyźni w wieku średnio 26 lat). Najwięcej zainteresowanych to mieszkańcy województw: mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, lubelskiego, łódzkiego i wielkopolskiego.
Test wykazał, że respondenci najczęściej odpowiadali prawidłowo na 39-42 spośród 50 pytań. Można zatem przypuszczać, że Polacy posiadają dość dobrą znajomość języka angielskiego.
Inicjatywa spotkała się z szerokim poparciem. Patronat mediowy objęły miesięczniki Brief i Boutique, Radiostacja, oraz serwis biznespolska.pl i serwiskariery.pl. Projekt był realizowany we współpracy z portalem 1praca. Gov.pl.