Usługi medyczne należą do najbardziej pożądanych świadczeń pomocowych, dlatego wakacje były dla firm assistance okresem wytężonej pracy. Jak pokazują dane firmy Inter Partner Assistance Polska, liczba interwencji medycznych zarówno w lipcu jak i sierpniu była w tym roku przeszło dwukrotnie wyższa niż w czerwcu – mimo że już wtedy widać było ożywienie w ruchu turystycznym.
W te wakacje najpopularniejszym świadczeniem medycznym wykorzystywanym przez polskich turystów była według danych Inter Partner Assistance pomoc ambulatoryjna (lub wizyta lekarska). W okresie od początku czerwca do końca sierpnia interwencje tego typu stanowiły aż 92% przypadków pomocy medycznej niesionej przez firmę osobom wyjeżdżającym za granicę.
„Zapewnienie turystom odpowiedniej opieki medycznej w miejscu wypoczynku wymaga od nas współpracy z siecią sprawdzonych placówek medycznych” – mówi Sonia Kostyszyn, Manager Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić wysoki standard obsługi ubezpieczonych.”
Drugim świadczeniem, z około 3% udziałem we wszystkich interwencjach medycznych, była hospitalizacja. Na trzecim miejscu znalazł się transport medyczny zza granicy do kraju. Według danych Inter Partner Assistance 37 % Polaków przewożonych było ambulansem. Nieco mniejsza część turystów, ok. 34 %, nie wymagała tak specjalistycznych warunków i była repatriowana do kraju Med-Vanem (samochodem przystosowanym do transportu osób po zachorowaniach i urazach).
„Nasza firma, aby móc realizować transport naziemny, współpracuje ze starannie dobranymi usługodawcami krajowymi.” – stwierdza Michał Bembenista, Dyrektor Departamentu Sieci Usługodawców w Inter Partner Assistance Polska S.A.- „Firmy te są w stanie w godzinę zorganizować wyjazd za granicę, tak aby przetransportować polskiego ubezpieczonego do kraju z Włoch, Hiszpanii, Chorwacji i czy innych państw. Usługodawcy Ci są również dobrani starannie pod kątem lokalizacji. Ich bazy mieszczą się głównie w częściach kraju umożliwiających jak najszybsze dotarcie do poszkodowanych.”
Charakterystyczny dla okresu letniego jest częsty transport drogą lotniczą. W te wakacje blisko 21% z wszystkich klientów Inter Partner Assistance było repatriowanych do kraju samolotem.
„Latem klienci znacznie częściej niż zimą wybierają się do miejsc, z których naziemny transport medyczny trwałby zbyt długo lub jest wręcz niemożliwy.” – tłumaczy Sonia Kostyszyn. – „Zimą większość Polaków wybiera się do kurortów narciarskich w Europie, położonych stosunkowo blisko od granicy Polski.”
„Lotniczy transport medyczny przybierał różne formy, w zależności od stanu zdrowia poszkodowanego, jak i dostępności połączeń rejsowych w miejscu zdarzenia” – dodaje Michał Bembenista, Dyrektor Departamentu Sieci Usługodawców w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „W trudnych przypadkach decydujemy o transporcie tzw. air ambulansem, który zapewnia najlepsze warunki medyczne i pozwala przetransportować chorego z mniej dostępnych zakątków świata. W zakresie tego rodzaju świadczeń współpracujemy z usługodawcą niemieckim, którego flota umożliwia szybki wylot po poszkodowanego oraz loty bez międzylądowań nawet do tak odległych krajów jak Indie.”
W okresie od czerwca do sierpnia 2009 Inter Partner Assistance odnotowało blisko czterokrotny wzrost liczby spraw assistance z zakresu interwencji medycznych w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2008. Związane jest to z pozyskaniem przez firmę nowego kontraktu z Signal Iduna, liderem grupowych ubezpieczeń turystycznych. Oprócz interwencji medycznych firma świadczyła dla podróżnych także usługi informacyjne m.in. turystyczne, prawne i zdrowotne.
Najnowsze informacje, komentarze, analizy
z rynku ubezpieczeń!
Kupujesz lub wynajmujesz mieszkanie?
Sprawdź ceny w swojej okolicy.
Źródło: Inter Partner Assistance