Polacy oczekują od firm rzeczowych informacji zamiast reklam

Ceny produktu lub usługi i zakresu działalności przedsiębiorstwa, tych informacji najczęściej poszukują Polacy na stronach internetowych firm – wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy.

Najczęstszym problemem z jakim spotykają się konsumenci są natarczywe reklamy, które uniemożliwiają pełne zapoznanie się z treścią firmowych witryn www.

Wśród osób odwiedzających firmowe strony internetowe najwięcej, bo aż 85 proc., szuka informacji na temat cen produktów i usług, które są oferowane. Dla ponad trzech czwartych Polaków firmowa strona internetowa jest miejscem, gdzie chcieliby znaleźć dane na temat zakresu działalności przedsiębiorstwa. Z kolei 69 proc. osób na witrynie www poszukuje informacji o adresie, numerze telefonu czy adresie e-mail. Co więcej, dla internautów ważne są również informacje, które potwierdzają doświadczenie przedsiębiorstwa i jego wiarygodność. Takich wiadomości szuka odpowiednio 42 i 34 proc. Polaków.

– Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy do komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi powinni wykorzystywać firmowe strony internetowe. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu ich struktury do oczekiwań osób je odwiedzających. Oprócz podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty strona internetowa powinna budować wizerunek przedsiębiorstwa jako wiarygodnego i doświadczonego partnera w biznesie – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Największym utrudnieniem niemal dla wszystkich respondentów (94 proc.) odwiedzających firmowe strony www są wyskakujące, natarczywe reklamy. Polacy zwracają również uwagę na problemy techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem witryn firmowych (66 proc.) czy nieczytelny układ graficzny (56 proc.). Zastrzeżenia niemal dwóch trzecich badanych budzi niemożność znalezienia podstawowych danych teleadresowych przedsiębiorstwa. Z kolei prawie połowa Polaków skarży się na zbyt specjalistyczny język, który utrudnia im pełne zrozumienie treści zawartych na firmowych witrynach www.

– Stworzenie strony internetowej niespełniającej oczekiwań klientów niesie dla przedsiębiorcy więcej złego niż dobrego. Osoby, którzy na firmowej witrynie www nie będą w stanie znaleźć podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa lub spotkają się z treściami nieczytelnymi i niezrozumiałymi
z dużym prawdopodobieństwem nie zdecydują się na korzystanie z jej usług – stwierdza Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że:

Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wskazuje oczekiwania Polaków wobec stron www przedsiębiorstw. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

Źródło: Rzetelna Firma