Polacy oczekują więcej od plastikowego pieniądza

„Nie wystarczy już konkurować wyłącznie stawką oprocentowania kredytu czy długością okresu bezodsetkowego. Potencjalni posiadacze plastikowego pieniądza liczą na to, że karta zostanie obudowana interesującym ich programem rabatowym lub lojalnościowym. – Takie propozycje, o ile są dobrze skonstruowane, na pewno ułatwiają przekonanie klienta – zauważa Marek Jaszczołt, starszy menedżer produktu w departamencie płatności Kredyt Banku […]. Programy rabatowe dodawane do kart oraz karty cobrandowe, czyli wydawane we współpracy z różnego firmami, jak choćby operatorami telefonii komórkowych czy liniami lotniczymi, to praktyka stosowana przez polskie banki coraz powszechniej. – I z pewnością będzie się rozwijała dalej -uważa Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier.pl.”, czytamy.

” – Wystarczy spojrzeć na dojrzałe rynki. Tam co druga karta kredytowa wydawana jest we współpracy z jakimś partnerem lub też ma ofertę programu rabatowego. Dlaczego u nas miało by być inaczej – uważa Macierzyński. Zdaniem Waldemara Jarka, dyrektora marketingu kart kredytowych w Citi Handlowym, można szacować, że w Polsce takie atrybuty ma obecnie najwyżej co dziesiąta karta kredytowa, ale odsetek ten systematycznie się zwiększa.”, pisze „WSJ Polska”.

„- Obecnie banki są skoncentrowane na sprzedaży. Chcą osiągnąć jak największe udziały w rynku, ale gdy pozycje zostaną zajęte, zacznie się walka o ich utrzymanie – uważa Jaszezoł, który spodziewa się, że dzielenie karcianego rynku potrwa jeszcze około dwóch lat. Wówczas liczba wydanych w Polsce kart kredytowych dojdzie do 11 – 12 mln i banki będą zmuszone rozpocząć ostrą rywalizację w warunkach, w których klienci bez kart będą już rzadkością. Walka będzie się toczyć o odebranie klienta konkurencji, ewentualnie przekonanie go do skorzystaniu z drugiej karty.”, czytamy dalej.

Na rynku pojawia się coraz więcej kart partnerskich. Ostatnio Citi Handlowy zaoferował kartę z operatorem Plus GSM, Bank Zachodni WBK z tygodnikiem Newsweek, a Nordea Bank z firmą Volvo Track Polska.

Więcej na ten temat w „The Wall Street Journal Polska” – finansowym dodatku „Dziennika”.