Polak chytrus czy filantrop? Kto wspiera organizacje charytatywne

Kim są polscy ofiarodawcy? Raport Acxiom Polska mówi, że:

Bezdzietni i wielodzietni rzadziej pomagają: 41% osób deklarujących wspieranie projektów dobroczynnych żyje w 3 lub 4 – osobowych gospodarstwach domowych. Dwukrotnie mniej takich deklaracji składają pary nie posiadające dzieci oraz rodziny pięcioosobowe.

Kochają zwierzęta: wśród ulubionych czworonogów najbardziej popularne są psy – posiada je prawie połowa ofiarodawców, a 16% z nich nawet dwa i więcej! Właścicielami kotów jest około 30% rodzimych filantropów.

Patrioci: na pytanie „czy chciałbyś mieszkać lub pracować w USA?” aż 70% respondentów odpowiedziało odmownie. Dużym przywiązaniem darzą także tradycyjne, polskie marki – czekolada Wedel jest najczęściej kupowaną marką w tej kategorii przez 38% darczyńców.

Domatorzy: 47% polskich społeczników najczęściej spędza wakacje w domu. Jeśli już gdzieś wyjeżdżają, to preferują wypoczynek w krajowych kurortach (39%). Chętnie spędzają czas przed telewizorami – 51% poświęca na to 2-3 godzinny dziennie.

Samochodowi specjaliści: większość filantropów jest zmotoryzowanych – cztery kółka posiada 57% z nich. Co ciekawe, aż 30% właścicieli aut próbuje samodzielnie je naprawiać. Największym zaufaniem w tej dziedzinie cieszą się jednak fachowcy – z usług warsztatów samochodowych korzysta ponad 56% badanych.

O Acxiom Corporation

Korporacja Acxiom łączy dane, usługi i technologie, aby oferować rozwiązania umożliwiające zarządzanie informacjami o klientach dla największych i najbardziej poważanych firm na świecie. Najistotniejsze elementy innowacyjnych rozwiązań Acxiom to przede wszystkim technologia Customer Data Information- CDI (centra łączenia informacji o klientach), dane i usługi związanych z zarządzaniem bazami danych, usługi IT, konsultingowe i analizy. Acxiom został założony w 1969 roku. Główna siedziba firmy znajduje się w Little Rock w Stanie Arkansas w USA. Firma posiada swoje oddziały w 12 krajach na niemalże wszystkich kontynentach. Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej www.acxiom.com . Acxiom jest notowany na amerykańskiej giełdzie NASDAQ od 1983 roku.

O Acxiom Polska

Acxiom Polska specjalizuje się w narzędziach z zakresu marketingu precyzyjnego (marketing baz danych, mikromarketing, marketing bezpośredni). W ciągu sześciu lat swojej działalności (od 1998 roku) firma zyskała ponad 200 klientów, którymi są wiodące firmy z branż: finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, medialnej i FMCG. Acxiom Polska dostarcza kompleksowych rozwiązań służących do pozyskiwania najlepszych klientów, wspomagania cross i up sellingu oraz optymalizacji dystrybucji i komunikacji. Oferowana przez firmę baza danych zawiera informacje o ponad 2 mln polskich gospodarstw domowych.