Polbank: Nie dla elity

Od lutego kampania reklamowa Polbanku EFG pochłonęła już 11 mln zł. Za te pieniądze bank starał się zbudować wśród konsumentów wizerunek przyjaznej instytucji finansowej. Trudno jednak pokusić się o konkretne dane co do efektów jego działalności. Dyrektor generalny banku Kazimierz Stańczak nie zdradza bowiem informacji dotyczących liczby klientów czy zdobytych aktywów. Mówi, że za dwa miesiące bank dokona analizy działalności i wówczas podejmie decyzję o kierunkach rozwoju w kolejnych miesiącach.

Na pewno Polbank nie zmieni jednak podstawowego założenia strategii. – Naszym celem jest oferowanie przejrzystych, atrakcyjnych cenowo i innowacyjnych produktów. Chcemy być bankiem dla szerokiej grupy klientów – podkreśla prezes. Dlatego też bank proponuje klientom tylko podstawowe produkty – konto osobiste, karty, rachunek oszczędnościowy, kredyt ratalny i hipoteczny. Kazimierz Stańczak zapowiada jednak, że w ofercie banku pojawią się również bardziej wyspecjalizowane produkty, np. jednostki funduszy inwestycyjnych czy ubezpieczenia. Polbank wprowadzi je po podsumowaniu pierwszego okresu działalności w Polsce. Wówczas dokładnie określi, jakie są potrzeby jego klientów.

Pod koniec roku bank podejmie również decyzję o rozwoju sieci placówek. Dotychczas Polbank otworzył 66 placówek – w tym 41 własnych, a resztę franczyzowych. Do końca roku liczba punktów własnych wzrośnie do 50.